وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تروریست‌های داعش هنوز تهدیدی برای آمریکا نیستند ولی خطری فزاینده برای امنیت این کشور به شمار می‌روند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "به گزارش خبرگزاری ریانووستی از نیویورک، "جه جانسون "وزیر امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه در اندیشکده "شورای روابط خارجی" در نیویورک اعلام کرد که تروریست‌های داعش هنوز تهدیدی برای آمریکا نیستند ولی خطری فزاینده برای امنیت این کشور هستند.

جانسون اعلام کرد: "ما در حال حاضر هیچ اطلاعات معتبری نداریم که (نشان دهد) داعش در حال برنامه‌ریزی برای حمله به خاک آمریکا است ولی این به هیچ‌وجه به معنای پایان داستان نیست".

وی افزود: "داعش یک سازمان به شدت خطرناک است. این (گروه) عناصر هم یک سازمان تروریستی هم یک ارتش شورشی را دارد. این (گروه) بخش‌های زیادی از خاک عراق و سوریه را تصرف کرده است که می‌تواند از آن به عنوان پناهگاه امن، برای آموزش، کنترل و فرماندهی استفاده کند و می‌تواند از آنجا دست به حملات بزند".

وی گفت: "به رغم اینکه ما اطلاعات معتبری نداریم که (نشان دهد) داعش هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکا است ولی می‌دانیم داعش آماده است آمریکایی‌های بیگناهی را که با آنها مواجه می‌شود، بکشد زیرا آنها، آمریکایی هستند. ما می‌دانیم که داعش به نحوی علنی و منحرف، آمریکا را دشمن قلمداد می‌کند و ما می‌دانیم که سران داعش خود گفته‌اند به زودی به‌طور مستقیم رو در روی آمریکا قرار خواهند گرفت"

داعش یک سازمان تروریستی است که در ماه ژوئن در اراضی گسترده‌ای از عراق و سوریه که تصرف کرده است، اعلام خلافت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار