دانشمندان موفق به کشف واکسن مالاریا شدند و متخصصان این موفقیت را گامی بزرگ در کنترل یکی از مرگبارترین بیماری‌های جهان می‌دانند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دانشمندان کالج دانشگاه در ایرلند از طریق آزمایش های بالینی واکسن آزمایشی علیه مالاریا را از طریق پوست ابداع کردند. روش بهبود در این نوع واکسن در ارتباط با عفونت های دیگر نیزاز جمله ابولا و HIV نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان اولین آزمایش را بر روی موش‌ها انجام داده‌اند که نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است؛ این تحقیقات روی زنان و مردان نیز انجام شد و نتایج آزمایشات موش‌ و انسان یکسان بوده است.

مواد تشکیل دهنده این واکسن شبیه به ویروسی است که باعث از بین رفتن سرماخوردگی می شود.
Adenoviruses یکی از سیستم عامل های این واکسن قدرتمند است که می تواند بیماران مبتلا به مالاریا را بهبود بخشد.

برای ارائه واکسن به بدن، محققان پچ پوستی با آرایه از microneedles سیلیکون کوچک که بدون دردسر منافذ موقت ایجاد می شود، استفاده کردند. منافذ یک نقطه ورود برای واکسن به جریان به پوست است، به عنوان حل پچ و انتشار مواد به پوست را فراهم می کند. اگر سیستم بعدها توسط ویروس مورد خمله قرار گیرد، آن قادر به انتشار پروتئین مربوط به جلوگیری از عفونت خواهد بود.

مالاریا به عنوان پالودیسم نیز شناخته شده است و این بیماری در اثر انگلی توسط گزش پشه منتقل می‌شود و می تواند سالانه باعث مرگ و میر تعداد بسیاری از انسان ها شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.