دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک گفت:‌ دوره آموزشی تربیت مدرس(TOT) ویژه دوامیان فعال جهت حضور در مدارس در حال برگزاری است.

کیوان فاتحی منش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: در راستای ترویج فرهنگ آموزش پناه گیری و تخلیه امن اضطراری در شرایط بحرانی ستاد مدیریت بحران منطقه یک همراه با سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران اقدام به برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس(TOT)نموده است.

وی بیان کرد:‌هدف از برگزاری این دوره بالا بردن توانایی دانش اعضای گروه‌های دوام محلات در خصوص روش‌های ارزیابی وضعیت ابنیه آموزشی و همچنین ارائه آموزش مقدماتی به دانش آموزان در مدارس منطقه یک است.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک اظهار داشت: گروه هدف اصلی این طرح دانش آموزان منتخب در مدارس ابتدایی و راهنمایی(در هر مدرسه حداقل 2کلاس) است.

وی تصریح کرد:‌فراگیران در طی این برنامه ضمن  آشنایی با مفاهیم اولیه زمین لرزه به صورت ساده، با کسب آموزش‌های نظری به صورت مقدماتی اقدام به تمرین مهارت‌های آموزش دیده در سطح مدرسه می‌نمایند.

فاتحی منش افزود: در طی این دوره آموزشی سعی می‌شود تا با ارزیابی وضعیت مدیریت بحران در مدارس هدف طرح، ضمن ارزیابی خطر پذیری این مراکز، از طریق حساس سازی ارائه مهارت‌های مقدماتی به دانش آموزان(منتخب) و کادر اداری و آموزشی مدارس، اقداماتی عملی و طرح‌های اجرایی لازم در جهت کاهش عوامل خطر و پیشگیری از بروز خسارات بیشتر در زمان وقوع شرایط اضطراری بر داشت.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح ضمن آشنایی افراد  توانمند عضو در گروه دوام محلات منطقه، آموزش‌های مقدماتی و نیمه شخصی به ایشان در زمینه روش‌های ارزیابی وضعیت مراکز آموزشی،روش‌های آموزش و ارتباط با دانش آموزان و پرسنل مدارس، اطلاعات عمومی و تخصصی در خصوص مدیریت شرایط اضطراری ارائه و گامی درجهت توانمند سازی و فعالیت‌های تخصصی به گروه‌های دوام محلات برداشته می‌شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک خاطرنشان کرد:‌اولین دوره از این طرح در سال 93 در تعداد 50مدرسه منتخب و داوطلب در سطوح ابتدایی و راهنمایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، بحران ، پرسنل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.