، گاهي براي انتخاب يک پيراهن يک هفته وقت مي گذاريم و
تمام فروشگاه هاي شهرمان را زير و رو مي کنيم تا پيراهن دلخواهمان را پيدا
مي کنيم اما براي انتخاب بانکمان خيلي وقت نمي گذاريم.
بانک به
عنوان نهادي که به آن اعتماد مي کنيم و سرمايه مادي حاصل زندگي مان را در
آن به امانت مي گذاريم اهميت ويژه اي دارد اما بعضا ملاک برخي افراد براي
انتخاب بانکشان چندان هم علمي و دقيق نيستد در اين گزارش به 10 ملاک انتخاب
بانک شخصي تان که بايد به آن دقت کنيم اشاره مي کنيم:
1. تخصصي يا عمومي
برخي
بانک ها در زمينه هاي خاص صنعتي ،بازرگاني و... فعاليت مي کنند و برخي
مخاطب عام دارند شما اگر در حرفه خاصي مشغول فعاليت هستيد که بانک تخصصي
دارد و يا عضو اتحاديه خاصي هستيد بهتر است در بانک تخصصي خودتان افتتاح
حساب کنيد تا استفاده از تسهيلات آن براي شما راحت تر شود.
2. گستردگي خدمات
سطح
خدمت رساني و کيفيت خدمات بانک ها با يکديگر متفاوت است اگر شما يک بررسي
سرانگشتي بکنيد خواهيد فهميد که کيفيت خدمات کدام بانک با نيازهاي شما
مطابقت دارد.
3. بانکداري الکترونيک
اين
روزها زمان اهميت زيادي دارد به همين دليل بانکي که بتواند بيشترين ميزان
ذخيره زمان را براي شما به همراه داشته باشدخيلي مهم است همه بانک ها تبليغ
بانکداري الکترونيک و گستردگي خدمات آن را در دستور کار تبليغات خودشان
قرار داده اند اما کيفيت خدمات همه آنها يکي است ؟ پس سعي کنيد انتخاب
عاقلانه اي داشته باشيد.
4. گستردگي شعب
برخي
بانک ها خدمات مطلوبي دارند اما تعداد شعبشان محدود و ميزان خدمت رساني
شان در محدوده جغرافياي خاصي است اگر شما در همان محدوده تمام کارهايتان
انجام مي شود به سراغشان برود در غير اين صورت بانک هايي با قدرت خدمات
رساني گسترده تر را انتخاب کنيد.
5.مجوز دارها
درحال
حاضر تقريبا تمامي بانک هاي موجود در کشور داراي مجوز رسمي بانک مرکزي اند
اما مجوز برخي کمي مساله دارد و متاسفانه تعداد زيادي هم موسسه مالي و
اعتباري فاقد مجوز مشغول فعاليت اند که پيشنهاد هاي وسوسه انگيزي به مردم
ارائه مي کنند اما از نظارت بانک مرکزي برخوردار نيستند پس سرمايه گذاري و
اعتماد به آنها ريسک بالايي دارد قبل از افتتاح حساب سري به سايت بانک
مرکزي بزنيد و از مجوز دار بودن انتخابتان اطمينان حاصل کنيد.
6. پشتيباني مناسب
يک
بانک خوب هميشه همراه و همپاي مشتري است پس حضور مرکز تلفن گويا، سايت ،
اطلاع رساني و روابط عمومي قوي از نکاتي است که بايد مد نظر قرار دهيد.
7. انعطاف پذيري و تسهيلات
يک
بانک خوب منعطف بوده و هميشه مشتري را در راس امور قرار مي دهد ، احترام
به مشتري ، ارائه تسهيلات مناسب و همراهي در کليه مراحل تراکنش هاي مالي از
ويژگي هايي است که يک بانک خوب بايد از آن برخوردار باشد
8.کادر متخصص
يک
بانک خوب با توجه به گستردگي آموزش عالي در کشور از کادر متخصصص با
تحصيلات و تخصص لازم و آشنا به اصول مشتري مداري و ارتباط با مشتري استفاده
مي کند و مردم از برخورد کارکنان بانک نهايت آرامش و امنيت را دريافت مي
کنند.
9. توجه به مشتريان خاص
بانک
خوب قدر مشتريان خوش حساب، دائمي و حمايت گر خود را به خوبي مي داند و در
فرصت هاي مناسب از آنها تقدير به عمل آورده و به آنها خدمات ويژه ارائه مي
کند.
10. سابقه
يک
بانک خوب از سابقه و قدمت مناسب برخوردار بود و در ذهن عموم مردم از آن به
نيکي ياد مي شود . خوش نامي اصلي است که در هر تجارت و حرفه اي مهم است و
در انتخاب ما تاثيرگذار خواهد بود.