آیت ا... دکتر محسن حیدری در جشنواره تعاونی های برتر خوزستان گفت: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه بخش تعاونی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصدی گری مردم در بخش تعاونی را منجر به کاهش تخلفات اقتصادی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر اساس بخش تعاونی باشد چرا که این بخش تجلی اقتصاد مقاومتی است و تنها راه دور زدن تحریم هم تکیه بر اقتصاد مقاومتی است که اساس آن اقتصاد تعاونی است.

آیت ا... حیدری در نهمین جشنواره تعاونی های برتر خوزستان که در تالار مهتاب برگزار شد اظهار کرد: معنای کلمه تعاون در قرآن کریم تنها مختص به بخش اقتصاد نبوده و در سایر بخش های جامعه نیز نمود دارد. در این کتاب آسمانی به هر گونه فعالیت شخصی و عمومی در راستای کمک رسانی به دیگران تعاون گفته می شود.

وی افزود: رشد بخش تعاونی منجر به رشد اقتصادی جامعه می شود به همین دلیل دولت باید به تعاونگران توجه ویژه ای داشته باشد و آن ها را در انجام امور تنها نگذارد تا سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به 50 درصد برسد. چرا که با افزایش سهم بخش تعاونی، اقتصاد مقاومتی زودتر به نتیجه می رسد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: متاسفانه روند فعلی مذاکرات هسته ای امیدوار کننده نیست. با نگاهی به گذشته می توان به این نتیجه رسید که کشور آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی همچنین با تاکید به حمایت از بخش تولید داخل استان گفت: ما باید از ظرفیت های موجود در این بخش در راستای شکوفایی اقتصادی هر چه بیشتر خوزستان بهره ببریم.

حیدری تاکید کرد: مردم در بخش تعاونی تصدی گری امور را برعهده دارند. متاسفانه بروز مشکل ها و تخلف های اقتصادی در بخش خصوصی بسیار فراوان است اما در بخش تعاونی ها وقوع این گونه مسایل بسیار کم تر است.

برچسب ها: جشنواره ، تعاونی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.