رئیس سازمان سنجش گفت: تمامی اعتراض‌های داوطلبان مقطع کار‌شناسی در خصوص نتایج انتخاب رشته بررسی می‌شود ولی داوطلبان باید به انتخاب رشته خود مطابق با ظرفیت رشته‌های مورد نظر توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، طی تجمع برخی از داوطلبان مقطع کار‌شناسی در رشته‌های تجربی و ریاضی به دلیل اعتراض به نتایج انتخاب رشته و عدم قبولی آن‌ها در رشته مورد نظر باشگاه خبرنگاران پیگیر این امر شد. 

البته این در حالی است که برخی از داوطلبان طی تماس تلفنی اظهار داشتند: که با رتبه ۹۰۰ نتوانسته‌اند حتی در شهرستان‌ها و دانشگاه پیام نور، نیز قبول شوند، و یا برخی دیگر از داوطلبان بیان کردند که با رتبه ۸۰۰۰ در دانشگاه اراک قبول شده‌اند، اما امسال این امر محقق نشد. 
 
در ادامه این گزارش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و در پاسخ به بروز چنین مشکلاتی گفت: هر ساله شاهد چنین اعتراضاتی از سوی دانشجویان و داوطلبان هستیم و این در حالی است که داوطلبان با هزینه بالا و مشاوره غلط دچار چنین مشکلی شده‌اند چرا که مثلا ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته پزشکی تنها ۷۷۰۰ نفر است ولی داوطلب رتبه ۱۱۰۰۰، انتظار قبولی در این رشته را دارد، ما از‌‌ همان ابتدا اعلام کردیم که داوطلبان در انتخاب رشته خود دقت کنند. 
 
وی افزود: البته این امکان نیز وجود دارد که انتخاب داوطلبان در سایت ثبت نشده باشد، بنابراین داوطلبان می‌توانند در تاریخ ۲۶ شهریور کارنامه خود را از سایت دریافت و در آن صورت اگر باز اعتراضی دارند، می‌توانند با مراجعه به سیستم سازمان سنجش از طریق اینترنتی، فاکس و یا تلفن اعتراض خود را بیان و همکاران ما در سازمان سنجش به آن پاسخ می‌دهند. 

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
آقااین چه وضعشه عوض اینک وقتمونوزیادکنین کمش میکنین!!!!!!!!فقط بفکرخودتونین یکمم بفکرماباشین بدنیس ازکنکورتواونم ازامتحان نهایی تون ک انقدرسخت گرفته بود!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
كنكورى ٩٣
۱۹:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشيد! من داوطلب كنكور ٩٣ رشته ى تجربى بودم.الان كه ميگن ظرفيت پزشكى ٧٧٠٠نفر است پس چرا من با رتبه ى كشورى ٦٣٠٠بدون اعمال سهميه و با رتبه ى ٣٠٧٤ در منطقه ٢ در هيچ يك از ٣رشته ى دندان و دارو و پزشكى در دانشگاه هاى سراسرى قبول نشدم؟!! سال گذشته ظرفيت پزشكى بيشتر از ٧٠٠٠ نفر بود كه امسال به كمتر از ٥٠٠٠نفر رسيده!سال گذشته بوده اند افرادى كه با رتبه ٣٥٠٠ يا ٣٨٠٠ در منطقه ٢ توانسته اند در رشته ى دارو يا پزشكى دانشگاه سراسرى از شهرهاى دور قبول شوند!سال گذشته در دانشگاه هاى بين الملل افرادى با رتبه هاى بسيار بالا مانند ١٥٠٠٠ قبول ميشدند اما امسال تا رتبه ٤٠٠٠ قبول شده اند! حداقل شهريه ى اين دانشگاه ها را نيز كم كنند!چرا كه امسال دانشجويان ورودى به اين دانشگاه ها دانشجويان درسخوانى هستند و از افرادى نيستند كه بدون دانش وارد دانشگاه شوند!امسال علاوه بر كاهش چشمگير ظرفيت پزشكى، شهريه دانشگاه هاى بين المللى را افزايش داده اند!من دانش آموز مدرسه ى تيزهوشان بودم! در چندين سال گذشته سهميه اى براى اين دانش آموزان قائل ميشدند حدود ١٠ درصد اما اين سهميه را برداشته اند! پس چرا هيچ امتيازى براى اين دانش آموزان قائل نيستند؟!؟ خواهشا رسيدگى كنيد؛ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب 93
۲۱:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
با سلام به شما بچه های باشگاه خبرنگاران تو روخدا شما اگه میتونید پیگری کنید که سال دیگه این بلا رو سرمون نیارن امسالم که گذشت من سومین سالیه که پشت کنکور میمونم بخدا دیگه جلوی خونوادم ابرو ندارم امسالم که رتبم خوب شد ظرفیت ها رو کم کردن !باتشکر از شما خدا پشت وپناهتان
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
باعرض سلام.من بارتبه2800درتهران قبول نشدم.میخواستم مجددا بررسی شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
سلام از باشگاه خبر نگاران خواهش می کنم اعتراض ما درباره تاثیر معدل در کنکور را به گوش سازمان سنجش برسونید با این تاثیر 25واقعا حقمون ضایع میشه بعضی مدیران اموزش,پرورش دارن خیانت می کنند از طرفی دیگه امکان جبران امتحانات وجود نداره امشب تو برنامه شبکه سه دیدم ۸۲ درصد با کنکور مخالف بودند این ها با اصل کنکور مخالف نیستند از این قانون ناحق تاثیر معدل ناراحتن چرا بعضی افراد بدون هیچ زحمتی از بقیه جلو باشند چرا جلوی فساد نمی گیرید برای چی بین بد و بدتر بدتر انتخاب می کنیداگه رییس سازمان سنجش جلوی این قانون سوابق نگیره با این همه تخلف تو اون دنیاحق باید جواب حق الناس بده
United States of America
علی
۱۶:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
من با رتبه 1700 پزشکی قبول نشدم می شه سازمان سنجش پاسخ مناسب و قابل توجیه به من بده!!!!!!!
آخرین اخبار