معاون امور بندری و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردی گفت: نوسازی ناوگان مسافری، گام نخست ما در طرح‌های توسعه گردشگری دريایی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران مانا، علي جهانديده اظهار داشت: توسعه گردشگري دريايي به عنوان يکي از جديدترين و مهمترين رويکردهاي سازمان بنادر و دريانوردي در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: ورود شناورهاي مسافري مدرن در سالهاي اخير و از رده خارج کردن شناورهاي مسافري قديمي و ناامن در اين چارچوب بوده است.

جهانديده خاطرنشان کرد: همچنين در حال حاضر تعداد زيادي شناورمسافري مدرن با همکاري شرکت هاي داخلي و خارجي در دست ساخت است.

وي تصريح کرد: اين شناورها به زودي وارد سيستم حمل و نقل دريايي آبهاي خليج فارس خواهند شد.

جهانديده اعلام کرد: همچنين سرمايه گذاران بخش خصوصي که اقدام به خريد شناورهاي مسافري و تفريحي مي کنند نيز مورد حمايت قرار مي گيرند.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي، اظهار داشت: حتي شناورهاي تفريحي کوچک نيز مورد حمايت خواهد بود.

جهانديده گفت: يکي ديگرازمهمترين رويکردهاي سازمان بنادر و دريانوردي براي توسعه گردشگري دريايي علاوه بر نوسازي ناوگان مسافربري، آسان سازي ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي براي ساخت تمام تجهيزات لازم جهت توسعه گردشگري دريايي در ساحل و درياست.

وي تا کيد کرد: هم اکنون مجوزهاي لازم براي ساخت و ساز اسکله هاي تفريحي و ساير امکانات گردشگري دريايي به راحتي در سازمان بنادر و دريانوردي صادر مي شود.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي يادآور شد: همچنين سازمان به عنوان يکي از متوليان اصلي دريا و ساحل در تامين منابع مالي و تسهيلات بانکي براي ساخت تجهيزات لازم جهت توسعه گردشگري دريايي، سرمايه گذاران بخش خصوصي را حمايت مي کند.

جهانديده اظهار داشت: اين قوانين در تمام طول سواحل جنوبي خليج فارس و درياي عمان و سواحل درياي خزر در شمال کشور اعمال مي شود.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي گفت: اميدواريم با عزم جدي که هم اکنون براي توسعه گردشگري دريايي در کشور ايجاد شده است در سالهاي نه چندان دور شاهد توسعه اين صنعت مهم و به دنبال آن شکوفايي حمل و نقل مسافري و تفريحي در آبهاي کشور باشيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوسازی ، ناوگان ، شناور ، مسافری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار