مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌در این نمایشگاه سیار مهارت‌های خود مراقبتی در زمینه‌ رفتارهای پرخطر آموزش داده می‌شود.

نادر منصور کیایی مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مهر 93 گفت:‌ برای مهر ماه تلاشمان این است که برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را با همان سیاست کلان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ارتقا کیفیت آموزش و پرورش توسعه دهیم همچنین علاوه بر ارتقای کیفیت در تلاش هستیم نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری را در سطح مدارس کشور گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود:‌ در صدد هستیم از برخی از ظرفیت‌های جدید نیز کمک بگیریم به همین منظور در مهر ماه در کنار برنامه‌های قبلی که استمرار خواهیم داشت برنامه‌های جدیدی را نیز در نظر داریم.

کیایی با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه سیار پیشگیری در مدارس دوره متوسطه تصریح کرد:‌ در این نمایشگاه سیار مهارت‌های خود مراقبتی در زمینه رفتارهای پرخطر را آموزش می‌دهیم همچنین تاکنون برنامه جشنواره نوجوان سالم را برای دانش آموزان برگزار می‌کردیم که از امسال جشنواره ابتکارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای نخستین بار و برای مدارس برگزار می‌نماییم.

وی همچنین عنوان کرد:‌ در این جشنواره مدارس ابتکارات و خلاقیت‌های خود را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌کنند و با هم دیگر به رقابت می‌پردازند.

کیایی ادامه داد:‌ هدف از این جشنواره این است که استعدادها‌، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدارس کشور در زمینه خلاقیت‌ها و ابتکارات حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و معرفی نماییم.

وی در ادامه از ایجاد برنامه دیگر آموزشی برای نخستین بار خبر داد و افزود: این برنامه‌ها شامل طرحی در خصوص همکاری خانه و مدرسه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که به صورت آزمایشی مدتی آغاز شده و در مهر ماه ادامه خواهد یافت همچنین برنامه دیگری برای ارتقای توانمندی‌های روانی اجتماعی دانش آموزان به خصوص دانش آموزان در معرض خطر را اجرا خواهیم کرد.

مدیر  کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه دیگری داریم که در مرحله مطالعه  آن هستیم و در قالب این برنامه در صدد هستیم راهنمایی آموزشی را برای معلمان دوره‌های مختلف تحصیلی تدوین نماییم زیرا که این برنامه یک  ابزار کمک آموزشی برای آن‌ها است که از آن برای آموزش پیشگیری استفاده کنند.

کیایی در پاسخ به این پرسش که اجرای برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر را با کمک نیروهای مختلف در مدرسه امکان پذیر است،  گفت:‌ ما زمانی موفق می‌شویم که آحاد کارکنان مدرسه در این فعالیت آموزش پیشگیری مشارکت نمایند زیرا که پژوهش‌ها نیز بیانگر این موضوع است بنابراین مشارکت آن چه که حائز اهمیت است مشارکت مدرسه در بحث آموزش و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.

 انتهای پیام/
برچسب ها: پیشگیری ، نمایشگاه ، سیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار