رئیس فدراسیون کاراته کشورمان با اشاره به 50 ساله شدن کاراته در ایران گفت: جشن 50 سالگی کاراته ایران را بعد از بازی‌های آسایی اینچئون با حضور مسئولان جهانی و آسیایی برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته در نشست پیش از اعزام این رشته به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی اظهار داشت: من در 2 دوره مسابقات آسیایی حضور داشتم اما برای این دوره واقعا نظام‌مند عمل شده است و تمام اعزام‌ها به صورت کارشناسی انجام می‌شود. تمام فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز با 8 ملی پوش و با حمایت مسئولان به اینچئون اعزام می‌شویم.

وی با بیان اینکه بازیکنان باید با آمادگی 100 درصد وارد میدان مبارزه شوند افزود: اعضای کادرفنی واقعا در این مدت اذیت شدند و شاهد آن بودم بارها برای نوشتن برنامه و تمرین بیدار بودند. آشوری دبیر فدراسیون به عنوان مدیر تیم‌های ملی کار ما را راحت کرده است و تجربه بالایی دارد و در کنار تیم به مسابقات مختلف اعزام شده است. ما اعتقاد داریم مدیریت تیم‌های ملی باید دست خود فدراسیون باشد تا بتوانیم ورزشکاران را به درستی حمایت کنیم
.

سمندر درخصوص گمشدن روادید یکی از بانوان کاراته کا در مسابقات کارته وان ژاپن بیان کرد: برای صدور مجدد روادید من همراه با سلیمی یکی از داوران و حسین روحانی مربی تیم ملی در کنار نسرین دوستی ماندیم و با پیدا شدن روادید وی، یک روز دیرتر به مسابقات ترکیه رفتیم
.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به 50 سالگی کاراته ایران عنوان کرد: درنظر داریم جشن 50 سالگی کاراته ایران را بعد از مسابقات آسیایی اینچئون با دعوت از مسئولان جهانی و آسیایی برگزار کنیم.

**هروی: تغییرات حق کادرفنی است

شهرام هروی مربی تیم ملی کاراته ایران در این نشست بیان کرد: در برنامه تمرینی تیم ملی در آسیایی 3 مسابقه کاراته وان در اندونزی، ژاپن و نیز ترکیه گنجانده شده بود و نتایج خوبی هم از این مسابقات بدست آوردیم.

وی درمورد غیبت امیر مهدی زاده و حسین سمندر در رقابت های ترکیه گفت: با توجه به آسیب دیدگی جزئی این 2 ورزشکار و کاهش وزن آنها و نیز فاصله کم مسابقات ژاپن و ترکیه، کادرفنی تصمیم گرفت این 2 بازیکن را در ترکیه به میدان نفرستد.

هروی درباره پیش بینی مدال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: کارنامه 2 سال اخیر ایران نشان می‌دهد کسب مدال دور از دسترس نیست اما مسئله داوری‌ها یکی از مشکلات اساسی ما است که تا امروز نگذاشته وارد المپیک شویم. ما طوری تمرین می‌کنیم که تا حد امکان امتیاز فنی به حریفان ندهیم و اجازه دخالت صریح داور در مسابقات را هم ندهیم.

مربی تیم ملی ایران در خصوص تغییرات انجام شده در نفرات اعزامی تیم ملی برای اینچئون تصریح کرد: بعد از مسابقات انتخابی این حق کادرفتی بود که ارزیابی مجددی از نفرات داشته باشداما تغییری بعد از مسابقات برون مرزی نداشتیم.

**آشوری: در اینچئون بین 2 تا 3 طلا می‌گیریم

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته و مدیر تیم‌های ملی در ادامه نشست در خصوص اعزام بیش از حد کاراته کاها به بازی‌های ترکیه بیان کرد: اطلاعات درستی از آمار و ارقام ارائه نمی‌شود. کاروان کاراته ایران 56 نفر بود و با توجه به اینکه یک روز زودتر تیم‌ها را به ترکیه اعزام کرده بودیم. قرار بود ترک‌ها هماهنگی‌های لازم را برای اسکان ورزشکاران در اختیارمان قرار دهند که با توجه به خالی نبودن اتاق‌ها کمی معطلی داشتیم اما مدیریت کردیم تا برای استراحت ورزشکاران مشکلی پیش نیاید.

وی در خصوص جابجایی نفرات در تیم ملی بانوان افزود: قرار بود انتخابی وزن -61 در تهران انجام شود که با نظر کاراته کاهای این وزن این جابجایی به مسابقات ژاپن موکول شد.

آشوری در پاسخ به سوال جابجایی پاسپورت یکی از ورزشکاران هنگام اعزام به مسابقات وان ترکیه خاطرنشان کرد: در آستانه اعزام به اینچئون بیان کرد: با توجه به اشتباهی که رخ داده است نباید اکنون دنبال مقصر بگردیم و بعدا توضیح کامل خواهم داد.

وی در مورد نگاه واقع بینانه خود از مدال آوری ایران گفت: در تقسیم مدالی داوران نقش عمده ای دارند اما قابلیت کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته به خوبی مشخص است. فکر می کنم آسایی ها در اینچئون بیش از 2 تا 3 مدال به ما ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار