مدیرکل آ‌موزش و پرورش شهرتهران با اشاره به اینکه اخراج دانش آموزان معتاد در دستور کار نیست،گفت:‌پس از این که دانش آموزان معتاد را شناسایی کردیم آن‌ها رابه کلینیک‌های مشاوره و وزیر درمان ارجاع می‌دهیم.

اسفندیار چهار بند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت:‌یک درصد از دانش آموزان به صورت تفننی تجربه مصرف مواد مخدر را دارند که آنان دانش آموزان دوم متوسطه هستند.

وی در ادامه افزود: ‌برای کنترل این موضوع آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه کرده‌ایم زیرا که یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود موضوع مبارزه با سو مصرف مواد مخدر و توانمند کردن خانواده‌ها و دانش آموزان در برابر این پدیده است.

چهاربند با اشاره به این که برای توانمند سازی خانواده‌ها سال  گذشته 5300 کارگاه آموزشی را برگزار کردیم ،گفت: دوره‌هایی را برای توانمند سازی معلمان برگزار می‌کنیم و از این طریق موارد را در برابر موضوع اعتیاد امن سازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص اخراج دانش آموزان معتاد از مدرسه نیز اظهار داشت:‌ اخراج دانش آموزان معتاد در دستور کار نیست زیرا که با اخراج مشکلی حل نمی‌شودبلکه پس از آن که دانش آموزان معتاد را شناسایی کردیم آن‌ها را به کلینیک‌های مشاوره ارجاع داده و با هماهنگی‌های خانواده‌ةا برای درمان آن‌ةا اقدام می‌نماییم.

چهاربند ادامه داد:‌با اخراج دانش آموزان موضوع حادتر می‌شود اما اگر یک خانواده در این زمینه همکاری نکند و ستادهای مناطق تشخیص دهند که حضور دانش  آموز در مدرسه منجر به گسترش پدیده اعتیاد می‌شود آن زمان  است که دانش آموز اخراج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار