یک روانشناس گفت: الگوبرداری از بزرگان اسلام و فرهنگ سازی از بهترین عوامل موثر در جلوگیری از رواج تجمل‌گرایی در میان اقشار مختلف جامعه است.

تبریزی روانشناس و استاد دانشگاه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به تعریف مختصری از تجمل‌گرایی اظهار کرد: نجمل گرایی بدین معناست که هرگاه افراد از حیث مادی و اجتماعی در جایگاه متوسط یا نسبتا خوب قرار گیرند برای مطرح کردن خود یا خمود نمایی گرانترین و لوکسترین وسایل را برای استفاده انتخاب خواهند کرد.

وی در این باره افزود: با توجه به وجود کالاهای وارداتی لوکس موجود در بازار مردم نیز ترغیب به خرید و استفاده از آنها می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تهاجم فرهنگی غرب نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

تبریزی با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال است گفت: بهترین راه رسیدن به این کمال ساده‌زیستی می‌باشد و این نیز جز با فرهنگ سازی میسر نخواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین راه حل برای از بین بردن این عارضه در اجتماع الگوبرداریهای صحیح و دقیق از بزرگان اسلام همچون امام علی‌ (ع) و حضرت محمد(ص) و همچنین فرهنگ‌سازی درست است.

وی در پایان گفت: فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها، مطبوعات و آموزش و پرورش و حتی نحوه زندگی درست دولت مردان و مسئولان نیز جلوگیری از ترویج تجمل‌گرایی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجمل ، الگو ، مختصر ، رفاه ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار