وزیر امور خارجه آمریکا وارد بغداد پایتخت عراق شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در تلاش برای جلب حمایت نظامی، سیاسی و مالی کشورهای منطقه به منظور  شکست دادن  تروریست های داعش - که بخش هایی از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل خود در آورده اند -  وارد بغداد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از تشکیل دولت جدید و فراگیرتر در عراق تحت نخست وزیری حیدر العبادی استقبال و آن را " گامی مهم " توصیف کرد. 

کری در نخستین توقف خود از اردن وارد بغداد شد، سفری که شامل دیدار از عربستان سعودی و احتمالا دیگر کشورهای عربی منطقه نیز می شود.

هفته گذشته، 9 کشور - که بیشتر آنها اروپایی بودند - هسته اصلی ائتلاف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به منظور مقابله با شورشیان دولت اسلامی نام گرفتند. رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود شورشیان دولت اسلامی را تضعیف و در نهایت نابود خواهد کرد، شورشیانی که در مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق اعلام خلافت کرده اند. این گروه اقدام به اعدام شمار زیادی از زندانیان خود از جمله دو خبرنگار آمریکایی کرده است.

اوباما قرار است روز چهارشنبه در واشنگتن سخنرانی و درباره طرحش به منظور مقابله با افراط گرایان صحبت کند، اقدمی که به سال ها زمان نیاز دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، وارد ، بغداد ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار