به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، اسماعیل قاسمی رسیدگی به شکایات مردمی ازواحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: در گذشته مردم نمی توانستند شکایتهای خود را با مسئولان درمیان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم بصورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم با راه اندازی سامانه 124 ، رسیدگی به مشکلات آنان بصورت شبانه روزی و بصورت فوریت در دستور کار قرار بگیرد.
وی در خصوص بهره گیری از مشارکتهای مردمی اعلام داشت : هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور که در تمام ساعات شبانه روز و در تمام نقاط کشور حضور دارند ، نمی تواند عمل نماید.
قاسمی با اشاره به ستادهای خبری مستقر در مراکز استانها و شهرستانهای تابعه کشور ادامه داد: این سازمان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارشهای آن را بصورت مرتب و متناوب به اطلاع مسئولین برنامه ریز و سیاستگذار وزارت صنعت ، معدن و تجارت می رساند.وی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود اضافه کرد : در چهار ماهه اول سال جاری نزدیک به 105 هزار مورد شکایت از مردم اخد شده که 104 هزار و 580 مورد آن قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است.
قاسمی 70 درصد از شکایات دریافتی را بصورت تلفنی ، 10 درصد حضوری و 20 درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود : از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف و 60 درصد غیرمتخلف تشخیص داده شد.
وی تصریح کرد : از مجموع شکایات دریافتی 83 درصد به بخش کالا و 17 درصد دیگر مربوط به بخش خدمات است.
وی با اعلام این مطلب که مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند میتوانند گزارش خود را اعلام کنند ، یادآور شد: بررسیهای بعمل آمده نشانگر آن است که گرانفروشی با 79 درصد ، کم فروشی با 9 درصد و عدم درج قیمت با 4 درصد بیشترین سهم تخلفات را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/
به شماره ۱۳۵ تماس میگیرم پاسخ گو نیستن اصلا بر نمیدارن
۱۲۴ هم گزاشتن رو اوپراتور با پیام صوتی۲دقیقه ای نمیشه اصل مطلب رو بیان کرد وگزارش خیلی از گرون فروشیهای اصناف گفت
وظیفه نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت بر عهده چه کسانیه که مردم رو سرکیسه می کنند برای ثبت نام آزادسازی سهام عدالت از هر نفر 28 هزار تومن میگیرن که علاوه بر اون کافی نتها هم از هر متقاضی 25 هزار دریافت میکنند که سر جمع بجای مبلغ ده هزار تومن از مردم 53 هزار تومن دریافت می کنن؟
خواهشأ رسیدگی کنید
هر سایت دولتی برای شکایت که بری یا لینک شکایت کار نمیکنه یا اول باید 10 تا فرم پر کنی و زمانیکه به صفحه بعدی بری پیام خطا میده و دوباره از اول باید پر کنی
یعنی همش دروغه
وقت خودتونو تلف نکنین
این سامانه اگه شبانه روزیه چرا تماس میگیریم کسی جواب گو نیست.......!؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ !' !
همدان
4.5سالی میشه مغازه داخل محله ما میوه داره گرون به فروش میره
اینجانب امروز 13 ابان ما96 جهت یک کار اداری در اتوبان بعثت شهرک شهید بروجردی در یکی از مجتمع های تجاری با وسیله نقلیه ماشین سواری مراجعه و تقریبا کمتر از یک ساعت ماشینم را داخل پارکینگ عمومی ان مکان به مدیریت آقای صبحی پارک نموده و در زمان خروج از بنده 25000 ریال وجه نقد اخذ نمودند و مسئول پاکینگ ادعا داشت وفق تعرفه ورودی پارکینگ 20.000 ریال می باشد!ایا این گرانفروشی و اجحاف به مشتری نیست؟ امید که دستور اقدام و پیگیری صادر فرمایید
با تشکر مجدد
4.5سالی میشه مغازه داخل محله ما میوه داره گرون به فروش میره
یکی دوبار به سامانه خبر دادم کسی رسیدگی نکرد این پیام به خود دوستان بخونن تا با خبر باشند هرمزگان میناب بخش بندزرک جنب بانک ملت میوه فروشی کسی برسی نکرده لطاف کنید به گوش اون بالا بالا یی ها برسد
اینجانب دوسال است که مرتبا پیام گذارده وبه سامانه 124 تلفن زده ام مبنی برعدم درج اتیکت قیمت درمیوه فروش اسلام نبش خیابان چمن 2 مهرشهر و بااینکه هربار قول رسیدگی داده اند ولی هیچ اقدامی نشده چندین بار به مغازه دار در این مورد تذکر داده ام می گوید خوب از اینجا خرید نکنید . من نمیدانم مغازه به این بزرگی و حجم گرانفروشی و اعلام شکایات متعدد چگونه از دید آن سازمان معاف از مقررات شده است. لطفا پی گیری نمایید.
با آرزوی قبولی طاعات وعبادات جنابعالی اینجانب با مدرک لیسانس عمران آماده همکاری با آن اداره محترم در پوشش ناظر بر گران فروشی ها و ... می باشم خواهشمندست در صورت موافقت با همکاری اینجانب اطلاع رسانی نمائید