یک آسیب شناس اجتماعی گفت: خیانت به همسر از دیرباز مورد نکوهش بوده و با هنجارهای فرهنگی ما مغایرت دارد.

جعفری بای آسیب شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: پدیده خیانت به همسر از دیرباز به صورت محدود در جامعه مطرح بوده و این مسئله از قباحت برخوردار بوده که هیچ گاه به صورت علنی انجام نشده است. 

وی افزود: این پدیده به عنوان رذیلت رفتاری در جامعه مورد نکوهش قرار می‌گیرد اما امروزه بخشی افراد به علت گرفتاری اقتصادی ناشی از مطالبات و درخواست‌های نابه جا به این مسئوله تن می‌دهند. گروهی دیگر تحت‌تأثیر تماشای سریال‌های شبکه‌های اجتماعی ماهواره و برای این که از این غافله ضد فرهنگ عقب نمانند دست به چنین کاری می‌زنند. 

این آسیب شناس ادامه داد: متأسفانه امروزه به همت وسعت این پدیده شوم در بعضی از خرده فرهنگ‌های ناهنجار اجتماعی قبح این مسئله آشکارتر شده است.
 
بای اظهار داشت: متأسفانه  در برخی از محافل این مسئله به صورت علنی نقل قول می‌شود که بسیار شرم آور است تا جایی که یکدیگر را به این گونه رفتارها تشویق می‌کنند. 

وی تصریح کرد: یکی از دلایل طلاق مشمول چنین رفتار انحرافی است که خانواده‌هایی در نهایت سلامت را به دامن این فساد می‌کشاند. 

بای افزود: این امر با عناصر فرهنگی و هنجارهای فرهنگی اجتماع ما مغایرت دارد و باید با تقویت نهاد خانواده به رشد این اقدام ویران گر صدمه زد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که دست به چنین خیانتی می‌زنند از تعالیم اسلامی خبر ندارند  از معنویت بهره‌ای نبرده‌اند و در نهایت به دامن این فساد افتاده‌اند و زندگی خود و خانواده‌‌شان را متلاشی کرده‌اند. 

بهتر است برای مقابله با چنین پدیده زشتی اقدام ملی و تصمیم کلان اجتماعی اتخاذ شود.  
انتهای پیام 

برچسب ها: خیانت ، فساد ، جامعه ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار