مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: مشکلات دانشجویان ایرانی اخراج شده ار نروژ با مسائل ملی ما گره خورده و قطعا تسهیلاتی از سوی دانشگاه آ‍زاد فراهم می‌شود تا این دانشجویان بتوانند به راحتی و با کیفیت بالا تحصیلات خود را به پایان ببرند.

"علی قدمیاری"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه نروژ و پذیرش این دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه طبق رنکینگ‌ و رتبه‌بندی‌، بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و یک دانشگاه بین‌المللی است و با برنامه‌هایی که دارد زمینه ادامه تحصیل همه دانشجویان ایرانی را در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است.
 
وی با اشاره به محورهای جدید تعریف شده در دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: این دانشگاه بر اساس تاکیدات هیات موسس و مدیریت آن به سمت توسعه همکاری‌ و آموزش‌ بین‌المللی در حرکت است و دغدغه‌ ارزشی جزء رسالت‌های بنیادین دانشگاه آزاد است.
 
قدمیاری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فراهم آوردن زمینه تحصیل برای ایرانیان خارج از کشور و خارجیان علاقمند به تحصیل در کشورمان را وظیفه خود می داند، تصریح کرد: این مهم در مورد کسانی است که پایدار به مسائل ارزشی دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی با اظهار تاسف نسبت به اقدام اخیر دولت نروژ اظهار داشت: این حرکت نمادین توسط کشوری بود، که ادعای آزاداندیشی داشت و وظیفه ما این است که بر اساس عرق ملی و ماموریت‌هایی که برعهده داریم تمهیداتی فراهم کنیم تا دانشجویان که مستقل از مسائل سیاسی و واجد شرایط علمی هستند، در ایران و یا در یکی از واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند ادامه تحصیل بدهند.
 
مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد ادامه داد: این آمادگی به صورت کلی اعلام شده، دانشگاه آزاد اسلامی دارای شورای پذیرش دانشجویان خارجی است که هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و موضوعات را بررسی و تمهیدات لازم را فراهم می‌کند.
 
قدمیاری با بیان تنوع ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر نوع تقاضای دانشجویان، تصریح کرد: بعد دیگر پذیرش دانشجویان خارجی وابسته به خود آنهاست تا اعلام تقاضا و علاقمندی کرده و درخواست خود را به صورت کتبی و رسمی به دانشگاه آزاد ارسال تا تقاضای آنان در شورای پذیرش دانشجویان خارجی مطرح و حسب مورد تمهیدات و تسهیلات لازم در این زمینه فراهم شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات دانشجویان ایرانی اخراج شده ار نروژ با مسائل ملی ما گره خورده و قطعا تسهیلاتی فراهم می‌شود تا آن‌ها بتوانند به راحتی و با کیفیت بالا تحصیلات خود را به پایان ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار