دبیرکل سازمان ملل گفت ایران قدرت مهمی در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات، "بان کی مون" درمصاحبه اختصاصی با راغده درغام خبرنگار این روزنامه در نیویورک افزود من از مسئولان ایران درخواست می کنم که نقش سازنده‌ای برای برقراری صلح وثبات در این منطقه ایفا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که معنای نقش سازنده چیست؟توضیح داد به معنای این است که اقداماتی که انجام می‌دهند در حفظ امنیت ومشارکت فراگیر سهم ونقش داشته باشد،این چیزی است که من از ایرانی ها درخواست می کنم.

بان کی مون درپاسخ به پرسشی درباره عضویت ایران در ائتلاف شماری از کشورهای غربی و عربی برای مبارزه با گروه داعش گفت تصمیم‌گیری دراین باره به عهده خود کشورها ازجمله ایران است و باید توجه داشته باشیم ائتلافی که از آن نام بردید بصورت رسمی تشکیل نشده است.تا آنجا که من مطلع شده‌ام برخی کشورهای  غربی به رهبری آمریکا،انگلیس و فرانسه وبرخی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی مانند استرالیا درحال بررسی این امر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
انا
۱۵:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
خدمت بر و بچه های باشگاه عرض کنم بان کی مون غلط یان کی مون درسته
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۴:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
اولا ایرانی ها به وظیفه ی انسانی خود واقفند و جهان امروز شاهد این واقعیت است.دوم اینکه دبیر کلی که یک روز حرفی بزند وروز دیگر بگوید غلط کردم حرفش برای ما ایرانی ها هیچ اهمیتی ندارد.
آخرین اخبار