لیزر در برخی از بیماری‌های پوستی از جمله صدف و پسوریازیس باعث فعال شدن بیماری زمینه‌ای می‌شود.

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه لیزر برای چه کسانی ممنوع است، گفت: لیزر موهای زائد برای برخی افراد کاربرد چندانی ندارد یا ممنوع است و اگر توسط پزشک مجرب متخصص و کارآموز انجام شود میزان عوارض آن بسیار کم است. 

وی با اشاره به اینکه لیزر برای کسانی که عفونت پوستی و یا تبخال فعال دارند نباید انجام شود گفت: از آنجا که ممکن است موجب انتشار ویروس شود تا زمانی که ترمیم نشده ممنوع است. 

احسانی در ادامه گفت: زنان باردار و شیرده و همچنین برخی از بیماری‌های پوستی که زخم شدن پوست توسط لیزر باعث فعال شدن بیماری زمینه‌ای می‌شود نیز نباید انجام شود، از جمله بیماری‌های پسوریازیس و صدف که احتمال فعال شدن بیماری در ناحیه وجود دارد. 

این متخصص به لیزر در افراد با پوست‌های تیره اشاره کرد و گفت: در پوست‌های خیلی تیره لیزر باید با احتیاط انجام شود چرا که ریسک ایجاد شدن لک‌های سفید زیاد است. 

احسانی عنوان کرد: کسانی که زمینه گوشت اضافه نیز دارند و یا دچار بیماری‌های اعصاب و روان هستند نیز نباید لیزر انجام دهند. 

وی در پایان یادآور شد: لیزر در مصرف کنندگان قرص آکوتان تا ۶ ماه بعد از آن توصیه نمی‌شود چرا که احتمال لک و سوختگی را بعد از لیزر افزایش می‌دهد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: لیزر ، پوست ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار