تیم فوتبال سپاهان جزو نادر‌ترین تیم‌های لیگ برتری بود که حدود چهار سال سرمربی‌اش را حفظ کرده بود بر این اساس طبیعی بود که در شروع لیگ چهاردهم مقابل حریفانش نتیجه بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر چه از بازی‌های لیگ برتر گذشت و تیم‌ها شکل گرفتند و تکراری بودن تفکر کرانچار برای تیم‌های دیگر رو شده و تاکتیک، نوع و نگرش کرانچار به فوتبال برای تیم‌ها افشا شده بود.
 
 به هر حال آنالیزو‌رهای تیم‌های دیگر اطلاعات فنی سپاهان را به یکدیگر پاس می‌دادند و مسئولان سپاهان هم این موضوع را درک کردند.
همچنین تفکرات کرانچار بعد از چند سال حضور در تیم سپاهان یکنواخت‌ شده بود و تازگی و نوآوری برای بازیکنان قدیمی نداشت.
 
به هر حال یک حالت یکنواختی در بازی سپاهان دیده می‌شد و تیم‌های مقابل از این یکنواختی‌بازی سپاهان سود می‌بردند، تیم نفت تهران تمام راههای‌ حرکات تیم سپاهان را پیش بینی کرده بود.
 
اگر بازی دربی سپاهان با ذوب آهن را کارشناسانه‌ ارزیابی کنیم، روانی فوتبال سپاهان در این بازی دچار مشکل شده و راههای حرکتی تیمی سپاهان برای تیم های دیگر از جمله ذوب آهن برملا شده بود.
 
 بازی بعدی سپاهان با ملوان هم بر ملا شدن حرکات این تیم را نشان می‌داد، زرد‌پوشان اصفهانی در دقایق ابتدایی بازی نتوانستند نوآوری را حفظ و بازی‌شان یکنواخت شده بود.
 
 مسیر برملا شدن بازی‌های سپاهان با باخت مقابل نفت تهران شروع شد و بعد از آن هم تساوی‌های این تیم هم نشان داد که دیگر تیغ سپاهان برنده نیست.
 
 صحبت مربی سپاهان دیگر برای بازیکنان تازگی نداشت تاکتیک‌هایش برای اجرا یکنواخت شده بود درست در این لحظه وقت آن بود که سپاهان برای اینکه از قافله‌ صدرنشینی‌ عقب نیافتد سرمربی‌اش را عوض کند.
 
 به هر حال موقعی که مربی نتجه‌ می‌گیرد اقتدار کامل دارد و وقتی تیمش شکست می‌خورد آن وقت مربی با مدیر عامل، سرپرست و بازیکن اختلاف پیدا می‌کند، اختلاف کرانچار با خوروش‌ هم از عواقب نتایج ضعیف سپاهان بود.
 
به هر حال فرکی ثابت کرده بود که با فولاد مربی قابلی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای کرانچار  باشد نحوه سازماندهی و شکل سپاهان نیاز به یک نگرش و تفکر جدید دارد که این تفکر جدید را فرکی در سپاهان به وجود خواهد آورد.
 
 با توجه به شخصیت اخلاقی فرکی، این مربی ترکیب تیم را بر هم نمی‌زند و جا به جایی انجام نمی‌دهد فقط یکنواختی تفکر سرمربی قبلی را از تیم سپاهان از بین خواهد برد، به طور حتم حرکت تیمی سپاهان با حضور فرکی بهبود می‌یابد و به نظر می‌رسد مسئولان سپاهان انتخاب خوبی داشتند.
 
 در پایان این نکته را باید یادآور شویم که شاید اساسا مشکل سپاهان کرانچار و تفکر او نباشد، درآن صورت چند هفته‌ای باید صبر کنیم و ببینیم که آیا مشکل سپاهان، کرانچار بوده است یا عدم نتیجه گیری سپاهان ریشه در مسائل دیگری داشته است.
 
گفتنی است: کرانچار چند روز پیش از سرمربیگری تیم سپاهان استعفا داد و مسئولان سپاهان هم از استعفایش موافقت و فرکی را جایگزین وی کردند به هر حال نخستین تغییر سرمربی در لیگ چهاردهم در تیم سپاهان اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، فرکی ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار