یک فوتبالیست ملی پوش مازندرانی که نامش به طور رسمی منتشر نشده در دادگاهی در شهر رامسر متهم شده است که دست به تهدید مسلحانه محیط‌بانان محیط زیست رامسر زده است . ازسوی دیگر محمدرضا خلعتبری مهاجم ملی ‌پوش تیم سپاهان اعلام کرده که از اداره محیط زیست شهر رامسر شکایت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اتفاق اولیه در تیرماه سال جاری روی داد زمانی که این فوتبالیست مشهور همراه یک نفر دیگر و با اسلحه دوربین‌دار گلوله‌زنی در منطقه کوهستانی لپاسر حضور داشت و با ماموران یگان حفاظت رامسر روبه‌رو شده بود. وقتی که ماموران از او می‌خواهند تا مدارک جواز اسلحه خود را به آنها نشان دهد، این شکارچیان با تهدید مسلحانه محیط‌بانان، از محل فرار می‌کنند.
 
کشیدن اسلحه روی محیط‌بان‌ها در هنگام انجام وظیفه از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و پرونده این فوتبالیست در حال حاضر در دادگاه رامسر در دست بررسی است. دکتر ناصر مهردادی، مدیرکل محیط زیست مازندران، بدون به زبان آوردن نام این فوتبالیست به ایسکانیوز می‌گوید: «ورزشکاران الگوی مردم و جوانان هستند و اگر این افراد تخلف کنند وای به حال افراد دیگر. تنها مساله برای ما این است که این افراد بیایند از محیط زیست و خانواده محیط‌‌بان رامسری عذرخواهی کنند.»
 
به گزارش ایسکانیوز عذرخواهی که مدیرکل محیط زیست مازندران از آن صحبت می‌کند به این دلیل است که روز یکشنبه گذشته چند نفر از هواداران یا دوستان این چهره ورزشی، محیط‌بانی را که تخلف این ورزشکار را گزارش کرده بود را در شهر گیر آورده و در جلوی دیدگان فرزند سه ساله‌اش مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ناصر مهردادی در این باره می‌گوید: «مگر گناه ما در محیط‌بانی چیست. حقوق ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی محیط‌بان‌ها اندازه پول بستنی این آقایان نمی‌شود. چرا باید کتک هم بخوریم.»
 
اما محمدرضا خلعتبری که حتی نامش در منابع رسمی انتشار این خبر نیامده است در پاسخی کوتاه به ایسکانیوز می‌گوید: «من شکایت می‌کنم. به علاوه از همه کسانی که کدهایی دادند که به من می‌رسد هم شکایت می‌کنم. من درگیر تمرین سپاهان در اصفهان بودم و مدت‌هاست که به شمال نرفتم.»
 
از طرف دیگر مدیرکل محیط زیست مازندران درباره تهدید شکایت این بازیکن تیم ملی فوتبال می‌گوید: «هر کسی می‌تواند از محیط زیست شکایت کند و این حق قانونی افراد است. دیروز هم طرفداران این فوتبالیست تهدید کرده‌اند که خانه آن محیط‌بان را آتش می‌زنند. در پاسخ باید گفت که اینجا میانمار نیست که خانه آتش بزنید اینجا ایران است و مملکت حساب و کتاب دارد. دوران زورگویی به پایان رسیده و دادگاه حکم صادر خواهد کرد.» او معتقد است که پیگیری رسانه‌ها در این مورد باعث احساس قوت و مسوولیت بیشتر در میان محیط‌بانان و همکارانش خواهد شد.
 
شهرتی که بلای جان نیست
 
شکایت اداره محیط زیست رامسر از این فوتبالیست در دو مورد شروع به شکار و تهدید با اسلحه است. مواردی که از لحاظ قانونی چندان جدی گرفته نمی‌شود.
 
دکتر علی نجفی توانا، حقوق‌دان، در اینباره به ایسکانیوز می‌گوید: «شروع به شکار و تهدید با اسلحه اگر به شرط تهدید جانی قابل اثبات باشد می‌تواند از شش ماه تا یکسال زندان را به همراه داشته باشد. اما در این شکایت ظاهرا تهدید جانی مطرح نشده است و دو مورد شکایتی با حکمی که قابل تبدیل به جریمه نقدی خواهد بود فیصله می‌یابد.»
 
یگان حفاظت محیط زیست رامسر چند روز پیش نیز مجددا در مناطق شکار ممنوع ارتفاعات رامسر با این فوتبالیست که تعدادی از شکارچیان نیز او را همراهی می‌کردند برخورد می‌کند.
 
آن گونه که از ظاهر ماجرا به نظر می‌اید این فوتبالیست شکارچی تا پیش از جدی شدن شکایت محیط زیست رامسر و رسانه‌ای شدن موضوع، نگرانی از بایت عواقب رفتار خود نداشته است و حالا هم خلاهای قانونی و عوامل غیرقابل پیش‌بینی دیگر می‌تواند مصونیت لازم را برای این فرد به همراه داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۸:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
با سلام واقعا باید قانون محیط زیست درست بشه اگر می خواهیم حیات وحش پایدار داشته باشیم قانون برای متخلفین محکم اجرا شود مخصوصا برای مامورین محیط زیست محیط بانان معتاد اخراج شوند ما از این قشر بیشتر ضربه می خوریم