مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعاون زمینه ساز ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در نهمین جشنواره تجلیل ازتعاونی های برتر استان زنجان با اشاره به آغاز فعالیت نهضت جدید تعاونی ها از 200 سال پیش در جهان، گفت :در سال 1314 شاهد ایجاد اولین شرکت تعاونی در ایران بودیم .

غریوی عضویت آزاد و اختیاری،‌اداره امور شرکت بر اساس دموکراسی، تقسیم مازاد و عواید شرکت به نسبت معاملات بین اعضا را از جمله مبانی تشکیل و اداره تعاونی ها برشمرد و افزود : بر اساس اصل 43 قانون اساسی تشکیل تعاونی ها در ایران برای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت از جامعه انجام می گیرد.

وی ادامه داد : تامین شرایط و امکانات کار برای همه، رعایت آزادی انتخاب شغل و جلوگیری از بهره کشی از کار دیگران، تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی از جمله مبانی ایجاد شرکت های تعاونی در کشور است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار کرد : در سال 1386 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب و سهم بخش تعاون به میزان 25 درصد در اقتصاد ملی پیش بینی شده است.

غریوی اضافه کرد: بر اساس قانون مذکور صندوق تعاون کشور به صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تغییر نام یافت و بانک تعاون با استفاده از منابع انسانی، امکانات و شعب صندوق تعاون در سال 1388 تاسیس شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد : پس از گذشت 9 سال از ابلاغ سیاست های اجرایی اصل 44 و هفت سال از تصویب قانون مربوط به این سیاست ها و قانون برنامه پنجم توسعه هنوز تعاون جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

غریوی تصریح کرد: امسال 115 شرکت تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر شرکت کرده بودند که نسبت به سال گذشته از رشد 66 درصدی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد :در نهمین جشنواره تعاونی های برتر کشور دو تعاونی احرار و بنیاد توسعه کارآفرینی زنجان به عنوان تعاونی برتر کشور شناخته شدند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تعاون ، اشتغال ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.