مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده گفت: آگاهي بخشي به دختران و پسران در كاهش آسيبهاي اجتماعي تاثير گذار است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان شمالي دكتر فرهمند پور در نشست خبري كه در محل استانداري استان برگزار شد گفت: آگاهي بخشي به دختران و پسران در كاهش آسيبهاي اجتماعي تاثير گذار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص رشد مهاجرت زنان گفت: هرچند از گذشته اين سير طبيعي وجود داشته كه مردان از مناطق روستايي به شهر ها واز شهرها به كلان شهرها مهاجرت مي كردند ولي متاسفانه امروزه شاهد اين هستيم كه الگوي مهاجرت تغيير كرده و اينگونه مهاجرتها در ميان زنان نيز رواج يافته است.

فرهمند پور افزود : اين مهاجرتها در مورد دختران تحصيلكرده رواج بيشتري دارد و آنهايي كه در شهرهاي بزرگ تحصيل مي كنند بعد از تحصيل در همانجا ساكن مي شوند و برخي نيز بعداز فارغ التحصيل شدن به كلان شهرها مهاجرت مي كنند.

وي راه برون رفت از اين چالش را در كوتاه مدت غير ممكن دانست و تصريح كرد:هرچند آسيبهاي اجتماعي در كوتاه مدت رخ مي دهند اما براي حل آنها به زمان طولاني نياز داريم.

مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده گفت: براي پيشگيري ازمهاجرت زنان راهكارهاي متفاوتي وجود دارد كه معقولترين آنها بازگشت به تناسب و تعادل جنسي در دانشگاهها ست كه اين امر از طريق ايجاد فرصتهاي مناسب جهت حضور زنان در ساير زمينه ها از جمله فعاليتهاي اقتصادي،مدني و اجتماعي است.

فرهمند پور افزود:با تقويت كانونهاي فرهنگي اجتماعي بانوان در شهرستانها ،افزايش مهارتهاي شخصي در مراكز آموزشي دختران ،افزايش مهارتهاي اقتصادي ،توليد فرصتهاي شغلي مناسب و...مي توان زمينه پايداري دختران را در محيط هاي بومي خود افزايش دهيم و از مهاجرت آنها جلوگيري نمائيم.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص افزايش جمعيت گفت: كاهش جمعيت در كشور ما مساله بسيار با اهميت است كه بايستي براي حل آن برنامه ريزي هاي مناسبي صورت گيرد و دولت نمي تواند با بخشنامه و دستور العمل خانواده ها را مجبور به فرزند آوري نمايد بلكه بايد با ترويج فرزندآوري و تسهيل در اين زمينه اقدام نمايد.

مشاور وزير كشور در امور بانوان با بيان اينكه حمايت از توليد كنندگاني كه بتوانند پوشاك مناسب توليد كنند ضروري است افزود: به دنبال تصويب طرحي هستيم كه جريان توليد پوشش زيباي موجه را ترويج كند و از طريق در دسترس بودن پوشاك زيبا ،موجه و ارزان قيمت بتوانيم با مقوله بدحجابي مبارزه كنيم.

وي راه برون رفت از اين معضل اجتماعي را انجام ازدواج هاي آگاهانه عنوان نمود و افزود: گاهي از ازدواج آسان در جامعه تعبير به سهل انگاري در انتخاب مي شود نه تهسيل فرايند ازدواج و همين مساله باعث ايجاد مشكلاتي پس از ازدواج شده و به دنبال ازدواج هاي ناموفق آمار طلاق افزايش مي يابد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.