رئیس پلیس جرائم سایبری کشور گفت: با ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه و هر تکنولوژی مخالف نیستیم، اما معتقدیم قبل از توسعه زیر ساخت‌های امنیتی باید فراهم شود.

سردار هادیان فر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در خصوص ورود نسل 3وبالاتر تلفن  همراه و اظهار نگرانی‌های به وجود آمده گفت:‌ تکامل هر فناوری به زمانی نیاز دارد و مجرمین از این فضا استفاده و سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی، همزمان با ورودش آسیب‌های خاص خود را دارد، افزود: آن چه که در وب آشکار است لایه بالایی 4درصد است و 96درصد لایه زیرین است که مجرمین و جرائم سازمان یافته در آن جا شکل گرفته، به این منظور که 96درصد وب دست مجرمین بوده و تنها 4درصد دست مردم نیاز است لذا به عنوان پلیس مخالف هیچ توسعه و تکنولوژی نیستیم.

هادیان‌فر در ادامه عنوان کرد: ما معتقدیم قبل از توسعه و در اختیار گذاشتن تکنولوژی برای مردم، زیر ساخت‌های امنیتی آن باید فراهم شود و پلیس بر این زیرساخت‌ها اشراف داشته باشد تا درصورت ایجاد خطری، پلیس قادر به کشف آن از ساده‌ترین راه باشد.

رئیس پلیس جرائم سایبری کشور در ادامه به شبکه ملی اطلاعات و ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که 80درصد نیاز داخلی را فراهم می‌کند و در حضور بانکداری که در حال حاضر 90درصد کار بانکداری کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از بستر اینترنت جهانی صورت می‌گیرد می‌تواند در شبکه ملی انجام شود.

وی اظهار داشت:‌شبکه ملی  اطلاعات با نسل 3و 4تلفن همراه هیچ منافاتی ندارد و می‌تواند در کنار هم باشند.

هادیان فر در پایان خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با راه اندازی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات از اینترنتی که امروز یک ابزار استعماری دست آمریکا است آزاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
دقیقا راس گفتید دس خوش محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۰۹:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
هنوز یک کارشناس خبره حوزه ICT رو نیاوردین تا موانع و مشکلات رو به صورت شفاف به مردم بگه..
وقتی شما سیم کارت رو به نام فرد رجیستر میکنید و از طرفی این امکان رو دارید که با حکم قضایی تمام فعالیت های کاربر رو رصد کنید پس مشکلتون چیه؟!!
همش این مانع تراشی ها باعث میشه تا از دنیا عقب بیافتیم.
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۱:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
کاملا با شما موافقم
آخرین اخبار