یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعمال تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق ژنو است و ما نباید در مذاکرات این نیت آمریکایی‌ها را فراموش کنیم.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم‌های جدید علیه کشورمان، گفت: اعمال تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق ژنو است و ما نباید در مذاکرات این نیت آمریکایی‌ها را فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: اعمال  تحریم‌ها از سوی غرب امری طبیعی بوده چرا که سال‌هاست شاهد اینگونه تحریم‌ها از سوی ایالات متحده هستیم، اما این عمل آنها به این معنا نیست که مذاکرات ما با آمریکا تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان باید با درنگ بیشتری نسبت به داد و ستد امتیازها برخورد کند.

وی افزود: شرایط فعلی بیانگر این است که ما دشمن خودمان را خوب بشناسیم، رفتار ما در مذاکرات بسیار صحیح بوده بنابراین باید نسبت به مسائل جهانی هوشیارتر برخورد کرده و هرگز تردیدی نسبت به نیت شوم آمریکا نداشته باشیم.
 
ساجدی با اشاره به اصرار زیاد آمریکا به کاهش تعداد سانتریفیوژها، تصریح کرد: سطح مذاکرات خیلی بالا است و  ایران باید با حساسیت و دقت بیشتری نسبت به امتیازهایی که واگذار می‌کند، عمل کند چراکه شرایط فعلی بسیار حساس بوده و نشان دهنده دقت بالا در سطح مذاکرات است.
 
وی با اشاره به عدم صداقت در مواضع آمریکا گفت: اعمال تحریم‌ها توسط چهار جناح در ایالات متحده، همچون رئیس‌جمهور آمریکا، شورای امنیت،‌ اتحادیه اروپا و کنگره انجام می‌گیرد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه هر کدام از این جناح‌ها ساز و کار خودشان را دارند، اظهار داشت: با توجه به وضعیت عراق، این کشور پس از گذشت هفت سال از استقرار یافتن 170هزار نیروی آمریکایی، همچنان فصل 7 منشور  برقرار است،  یعنی حدود 10 سال طول کشید تا تحریم‌ها از عراق برداشته شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران مدعی است بعد از اعمال تحریم‌ علیه کشورمان، 190 هزار سانتریفیوژ ما کاهش نیافته، بنابراین شرایط فعلی هوشیاری و دقت بیشتری می‌طلبد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، ایران ، آمریکا ، امتیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار