رئیس جمهور گفت: ما پل جهانیم، ما فرزندان فارابی، خوارزمی، رودکی و فردوسی هستیم و می‌توانیم با احیای علم و عقل، ریشه‌های خشونت و افراطی‌گری را بخشکانیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان قزاقستانی در دانشگاه نظربایف در شهر آستانه، با تأکید بر اینکه اکنون زمان احیای تمدن اسلامی با رشد تفکر علمی و عقلی فرا رسیده است، گفت: اسلام همواره مروج همزیستی علم و دین و ادیان بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه همزیستی ادیان مختلف در سرزمین‌های اسلامی بی‌نظیر است، افزود: تمدن اسلامی یک تمدن تکفیری و فرقه‌ای نیست، بلکه یک تمدن علمی و فرهنگی است.
 
رئیس‌جمهور اظهار داشت: باید سفر علمی را جایگزین سفرهای ماجراجویان به نقطه خشونت‌خیز منطقه کرد و باید نه تنها با جهان آشتی کرد، بلکه جهان را آشتی داد.
 
روحانی با بیان اینکه پیمان شانگ‌های دوباره ما را در نقطه اتصال شرق و غرب عالم نشانده است، گفت: علم، شرق و غرب ندارد. ما می‌توانیم نه تنها انرژی‌های مادی مانند نفت، گاز، برق و آب را منتقل کنیم، بلکه می‌توانیم علم و فلسفه و فرهنگ و هنر را از شرق به غرب و غرب به شرق منتقل کنیم.
 
وی گفت: ما پل جهانیم. ما فرزندان فارابی، خوارزمی و رودکی و فردوسی هستیم و می‌توانیم با احیای علم و عقل، ریشه‌های خشونت و افراطی‌گری را بخشکانیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار