ساخت و ساز انبوه، تسهیل وام مسکن و دریافت تسهیلات متناسب با نیاز متقاضیان در بافت‌های فرسوده سوداگری در بخش مسکن را کنترل و مدیریت خواهد کرد.

غلامحسین شیرعلی‌آبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در زمینه مدیریت دولت در بخش سوداگری بازار مسکن خاطرنشان کرد: ساخت‌و ساز انبوه مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر می‌تواند در کنترل و قیمت‌گذاری مناسب تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات در حوزه مسکن را برای مردم فراهم کند تا روستائیان و اقشار کم درآمد، بافت‌های فرسوده خود را با دریافت تسهیلات نوسازی کنند.

شیرعلی آبادی با تاکید بر اینکه دریافت وام مسکن باید در شهرهای کوچک تسهیل شود اذعان داشت: چنانچه دریافت وام در شهرای بزرگ مانند تهران تسهیل شود جمعیت آن  چندین برابر خواهد شد و مهاجرت‌پذیری افزایش خواهد یافت.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: بهتر است امتیازات در شهرهای کوچک فراهم شود تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و کلان‌شهرها جلوگیری شود.

شیرعلی‌آبادی میزان ارائه تسهیلات در بخش مسکن را متاثر از عوامل متعددی دانست و خاطرنشان کرد: قیمت، زمین و وضعیت شهرها مختلف متفاوت است و نمی‌توان میزان ارائه تسهیلات را با رقمی یکسان تخمین زد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اتحادیه‌ها، تعاونی ها و بنیاد مسکن باید میزان ارائه تسهیلات به بخش مسکن را با توجه به تمامی شاخصه‌ها بررسی کنند.

وی هدف از ایجاد مسکن اجتماعی و مهر را تامین مساکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و ابراز داشت: مسکن مهر در سراسر کشور نیمه‌تمام است و دولت بایستی با سرعت بیشتر پروژه‌ها، را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد.

شیر‌علی‌آبادی تاکید کرد: با نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ناظران و بنیاد مسکن، در استانداردسازی ساختمان نیازمند مسائل چون بیمه کیفیت نخواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، ساختمان ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار