گرچه این مشکل در طی بارداری، به تنهایی به عنوان بیماری خاص مثل پره اکلامپسی شناخته نمی‌شود، اما می‌تواند در صورت همراهی با افزایش فشار خون نشانه‌ای از مشکلات شدید‌تر و اختلالات کلیوی باشد.

ندا مقتدر اصفهانی- متخصص ز نان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: ورم پا‌ها در بارداری، یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از خانم‌ها را نسبت به سلامت و زیباییشان نگران می‌کند. 

وی افزود: ورم پا‌ها در بارداری اگر همراه با افزایش فشار خون باشد، نشانه‌ای از مشکلات شدید و بیماری‌های کلیوی است. بنابراین در صورت تشدید ورم و درگیر شدن دست‌ها و صورت حتما به پزشک مراجعه شود. 

وی افزود: در زمان بارداری به دلیل اینکه عروق ۲ لیتر خون اضافه در خود جای می‌دهند، معمولا گشاد‌تر از حالت معمول هستند و روی عروق دیگر نیز فشار وارد می‌کنند و این حالت در فرد باردار سبب ورم پا می‌شود. 

مقتدر اصفهانی تصریح کرد: در افرادی که سابقه وار‌یس دارند، افرادی که وز‌نشان در بارداری زیاد بالا رفته و افرادی که در سنین بالا باردار می‌شوند، این حالت شدید‌تر است. 

وی در رابطه با پیشگیری یا کاهش ورم پا در بارداری گفت: مادران باردار باید مصرف نمک را کاهش دهند و حتما پیاده‌روی داشته باشند، همچنین باید از کفش‌هایی با پاشنه ۳ سانتی متر استفاده کنند. 
این افراد نباید مصرف مایعات را محدود کنند و تا جایی که می‌توانند مایعات مصرف کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: کفش ، بارداری ، قلب ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار