رئیس اسبق سازمان شاباک رژیم صهیونیستی گفت: ایران بزرگترین خطری است که اسرائیل را تهدید می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه السفیر در شماره امروز خود در گزارشی درباره برگزاری کنفرانس "هرتزلیا" نوشت: جنگ غزه بر کنفرانس سالانه هرتزلیا سایه افکنده است. این کنفرانس روز گذشته افتتاح شد.

"جاکوب پری"، وزیر علوم و رئیس اسبق شاباک تاکید کرد: "من هنوز معتقدم که ایران بزرگترین خطری است که اسرائیل را تهدید می کند".

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری اسرائیل مدعی شد:" پایان عملیات غزه بدون سازماندهی بین المللی بین ما و جامعه بین المللی، کشورهای عربی میانه رو و تشکیلات خودگردان اشتباه بود. توانمندی نظامی ما حماس را تضعیف کرده است و باید این گروه ها را بیشتر تضعیف کنیم.  باید به اقدامات سیاسی دست بزنیم نه برای این که به حماس یک امتیازی بدهیم بلکه تا شرایطی جدید در غزه ایجاد شود.  ما هنوز می توانیم به یک اقدام سیاسی دست بزنیم که به تغییر جایگاه اسرائیل منجر شود تا تل آویو یکی از اعضای ائتلاف جدید در مقابله با خطرهای اسلامی در منطقه باشد".

از سوی دیگر، "یائیر لپید" وزیر دارایی اسرائیل با اشاره به این که نباید عملیات "صخره سخت" به توافق موقت منتهی شود، بر لزوم بازگشت روابط با آمریکا به شکل قبلی تاکید کرد و افزود:"با این شیوه با دوستان رفتار نمی شود. بجای دعوا کردن با آنها باید آنان را جذب خود کنیم تا با اتفاق (آمریکایی ها) توافق منطقه ای را تشکیل دهیم و در آن اعلام کنیم که ما آمادگی داریم از فلسطینیان جدا شویم و ائتلافی را برای مبارزه با اسلام تشکیل دهیم".

"شیمون پرز" رئیس جمهور سابق رژیم صهیونیستی که در کنفرانس "هرتزلیا" حضور داشت تاکید کرد:"ما به سازش سیاسی با فلسطینیان پایبند هستیم. محمود عباس شریک ما است. وی بر ضد تروریسم بلکه بر ضد حماس حتی با شبکه های اسرائیلی، بین المللی و عربی سخن گفت و هر کسی آن را بی اهمیت بشمارد اشتباه می کند. من درباره اشغالگری مجدد غزه سخن می شنوم. ما می توانیم این کار را انجام دهیم، اما پس از این اقدامات چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما باید درباره آینده فکر کنیم".

در کنفرانس هرتزلیا، "نفتالی بنت" وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز به شدت از تشکیل کشور فلسطینی انتقاد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار