رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت گفت:ساخت و سازهای صورت گرفته در مازُوچال در غرب کلاردشت بدون مجوز اداره منابع طبیعی صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:ساخت و سازهای صورت گرفته در مازُوچال در غرب کلاردشت بدون مجوز اداره منابع طبیعی صورت گرفته است.

یحیایی راد در اين زمينه گفت: برخی از ادارات با مجوزهای خود،برای اراضی ملی تصمیم‌گیری ميکنند و درعين حال مجوز نيز صادر ميکنند درحالیکه وظیفه اصلی در چنین مواردی برعهده اداره منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد:حفظ بیت المال وظیفه تمام نهادهای دولتی ميباشد و وقتی برخی ادارات مجوزهایی صادر می‌کنند، دست اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از حمل مصالح و ساخت و سازها تا حدی بسته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت با تاکید بر این‌ مطلب که در تقسیمات کشوری و طبق نظر وزارت کشور، منطقه مازوچال جزء شهرستان تنکابن و بخش نَشتا و دهستان کُترا است، گفت: این منطقه در حوزه منابع طبیعی تنکابن محسوب نمی‌شود بلکه در حوزه منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد.

يحيايی راد گفت:از مازوچال به تنکابن جاده مستقیم ماشین رو وجود ندارد و مسؤولان شهرستان تنکابن اگر بخواهند از این منطقه از حوزه خود بازدیدی داشته باشند باید به عباس آباد و سپس به کلاردشت بروند و از کلاردشت راهی منطقه مازوچال شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت : شهرستان عباس آباد هم مدعی اداره مازوچال و مراتع اطراف است و ادارات آن در صدور برخی مجوزهای ساخت و ساز در این منطقه بسيار فعال هستند.

وی افزود:جاده کلاردشت به مازوچال جاده جنگلی طرح‌های جنگل‌داری، یعنی متعلق به منابع طبیعی است و در حدود سال 1342 ساخته شده .
یحیایی راد تصریح کرد: پدر بعضی از افرادی که اکنون از مدعیان مالکیت مازوچال هستند در تاریخ 1 تیر 1347 به نمایندگی از دامداران مازوچال، در دفترخانه شماره 20 عباس آباد تعهد کتبی و محضری داد که فقط دامداری کند و هرگز ادعای مالکیت نداشته باشد و هر زمان که منابع طبیعی خواست این منطقه را تخلیه نمايد.

همچنين وی خاطر نشان کرد اداره منابع طبیعی برای حفظ اراضی ملی شکایت کرده و برخی از اسناد مالکیت غیر قانونی را با صرف زمان و هزینه، ابطال کرده و بعد از ابطال، دادخواست قلع و قمع و تخریب آن را از دادگاه خواستار شده است.

مازُوچال منطقه ای بسیار بکر و دیدنی در 17 کیلومتری شمال غربی شهرستان کلاردشت دارای ارتفاع حدود 2300 متری از سطح دریا که به علت شرایط خاص جغرافیایی زیبایی خاصی دارد در ابتدای مسیر وجود درختان بلوط که در لهجه مازنی به آن مازو یا مازی می گویند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.