رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که در چند سال اخیر پروژه های بزرگی در تهران اجرا شده اند، گفت: بخشی از آنها پروژه های بزرگراهی بوده اند، هر چند داخل شهر اتوبان تعریف نمی شود، چرا که اگر بخواهیم داخل شهر نظامات اتوبانی انجام دهیم و بزرگراه ها کارکرد اتوبانی داشته باشند، حتماً باید ورودی و خروجی اتوبان فاصله حداقل 800 متری داشته باشد، در حالی که در بزرگراه های تهران به فاصله هر 300 مترتا 400 متر، ورودی و خروجی داریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد دنیامالی افزود: در تهران چاره ای نداریم جز این که فاصله ورودی  و خروجی  بزرگراه ها به خاطر امکان دسترسی به شبکه های شهری به حداقل برسد که این موضوع در سرعت های بالا می تواند حادثه ساز شود و مهم ترین چاره آن سرعت مطمئن و دقت هر چه بیشتر هنگام رانندگی است.

وی با اعلام این که در همه جای جهان از جمله در کشورهای اروپایی، استاندارد سرعت در گذرهای شهری 40 تا 50 کیلومتر است، تأکید کرد: در همه نقاط دنیا شهرها را مردم می سازند، نه شهرداری ها و تهران که از گذشته به صورت ارگانیک و بدون برنامه رشد کرده و محلات آن از قدیم اینگونه بوده اند را نمی شود به راحتی جمع و جور کرد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تهران شهر بزرگی است و اداره آن گرفتاری های بسیاری دارد، اظهار کرد: وقتی مدیریت شهری تمام اختیارات اداره شهر را ندارد، نمی تواند به تنهایی تمام مشکلات شهر را حل و فصل کند و تا وقتی به مدیریت شهری اختیارات کامل نداده ایم، نباید از آن چنین انتظاری داشته باشیم.

مهندس دنیامالی با بیان این که چون در کشورمان مدیریت واحد شهری نداریم، ابزارهای مورد نیاز اداره شهر را نیز در اختیار نداریم، تصریح کرد: از طریق تعامل با مجلس شورای اسلامی باید یک  سری وظایف و اختیارات را به مدیریت شهری باز گردانیم.

وی در پایان با تأکید بر این که کارهایی که مدیریت شهری انجام می دهد، طوری است که مردم آنها را به چشم می بینند و از نزدیک لمس می کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما مقایسه می کنند، 5 سال قبل که از خانه بیرون می آمدند از چه امکاناتی استفاده می کردند و امروز از چه امکاناتی استفاده می کنند.



انتهای پیام /
برچسب ها: پروژه ، عمران ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار