گزارش نشریه آمریکایی درخصوص استراتژی نظامی ایران؛

ایران به آرامی توان نظامی خود را در تمامی زمینه‌ها تقویت می‌کند

نشریه "فرانت پیج" در گزارشی آورده است: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقامات جمهوری اسلامی شیوه و استراتژی جدیدی برای دستیابی به اهداف راهبردی،‌ ژئوپلیتیکی، هژمونیک و ایدئولوژیکی خود در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری "فرانت پیج مگزین" در گزارشی در این‌باره آورده است: مقامات ایران چندی است در عرصه مسائل بین‌المللی به نرمی سخن می‌گویند و این در حالی است که به نظر می‌رسد به آرامی در حال تقویت قدرت نظامی خود در زمینه‌های مختلف هستند.

این نشریه می‌نویسد: در شرایطی که رسانه‌‌های ایران مدت‌ها است به قابلیت‌های نظامی این کشور می‌بالند، اکنون مدتی است که این روند را تا حدی تعدیل کرده‌اند، اما آیا این به معنای عقب‌نشینی از توسعه توان نظامی توسط مقامات ایران است؟

در حقیقت گزارشی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که ایران به دنبال کردن اهداف مورد نظر ادامه می‌دهد، این مسئله‌ای است که بر اساس ارزیابی‌های محرمانه پنتاگون درباره ایران مشخص شده است. 

ایران سیاست امنیتی ملی و راهبرد نظامی خود را در یک سال اخیر تغییر نداده است، بلکه برخی از شیوه‌های خود را با شرایط فعلی تطبیق داده تا به اهداف خود دست یابد. در واقع پیام اعتدال حسن روحانی نیز در راستای همین اهداف است: مقابله با نفوذ غرب و تبدیل ایران به یک قدرت منطقه‌ای. در واقع تفکر اینکه ایران در حال تغییر سیاست‌های خود است، یک تفکر اشتباه است. بر اساس ارزیابی‌های محرمانه وزارت دفاع آمریکا، ایران از استراتژی‌های مد نظر خود عقب‌نشینی نکرده است.

این ارزیابی‌ها همچنان حاکی از این است که مقامات ایران در حال تقویت توانایی نظامی این کشور و افزایش توان خود در کنترل و تسلط بر تنگه هرمز هستند و در حال توسعه زیردریایی‌های خود و تقویت دفاع ساحلی از طریق توسعه موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک ضد کشتی و قایق‌های تهاجمی تندرو هستند.

در بخش پایانی این گزارش با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های چشمگیر ایران آمده است: به نظر می‌رسد دولت اوباما باید پیش از آنکه دیر شود، برای جلوگیری از این اقدامات ایران تلاش کند.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
على
۱۱:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
توان نظامىمون رو مىبرىم بالا تا چشم شما درآد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۲:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
به فضل خدا این پیشرفته های همه جنابه تحت رهبری حضرت آقا تا ظهور منجی ادامه خواهد داشت انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
بانشی
۱۷:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
تا کور شود هرانکه نتواند دید.
آخرین اخبار