رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پیش بینی می‌شود در دو هفته آغازین بازگشایی مدارس بار ترافیکی 25تا30درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مؤمنی در نشست خبری خود  گفت:‌ همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک به نسبت روزهای پایانی تابستان 25تا30درصد افزایش می‌یابد و حجم سفر به نسبت مهر سال گذشته 10تا15درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد:‌با بازگشایی مدارس از تمام توان خود در جهت تسهیل ترافیک استفاده می‌کنیم و از دستگاه‌های مربوطه درخواست داریم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و شهرداری‌ها نیز حتی الامکان عملیات عمرانی را در دو هفته آغازین سال تحصیلی تعطیل کنند.

سردار مؤمنی به والدین دانش آموزان توصیه کرد:‌حتی الامکان از خودروهای شخصی برای بردن دانش آ‌موزان به مدارس استفاده نکنند و در صورت ضرورت در جلوی درب مدارس توقف نکنند و از سایر رانندگان درخواست می‌کنیم از پارک‌های حاشیه‌ای خودداری کنند.

وی بیان کرد: معاینه فنی خودروها و کارت صلاحیت رانندگان سرویس مدارس می‌بایست تأیید شود؛ در ضمن اولیای دانش آموزان سعی کنند از روزهای اولیه بازگشایی مدارس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی پلیس راهور قرار بر آن شده است پلیس مدارس ساماندهی و بسیج شوند که در همین خصوص به رانندگان توصیه می‌کنیم از فرمان پلیس مدرسه تبعیت کنند چرا  که قانون گذار این اختیار را به پلیس مدرسه داده است که علاوه بر جریمه نمره منفی در گواهینامه راننده درج کند.

*کاهش 4.6درصدی تلفات جاده‌ای

سردار مؤمنی با اشاره به کاهش تلفات افزود: استمرار کاهش با اقدامات فعلی کار سختی است در ضمن تغییر نرخ جریمه نیز نمی‌تواند به کمک کاهش تلفات بیاید.

وی در ادامه اذعان کرد: ده مؤلفه در تصادفات نقش دارد که چهار مؤلفه آن اصلی است که این مؤلفه‌ها عبارتند از عامل انسانی، ایمنی  خودرو، عامل راه و عامل  امداد و نجات است.

این مقام مسئول پلیس در واکنش به ایمنی خودروها عنوان کرد: ایمنی خودرو در تلفات ناشی از تصادفات نقش دارد. برای مثال در یک جاده خودرویی با 80کیلومتر سرعت واژگون می‌شود و تمامی سرنشین آن جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که در همان جاده خودرویی با سرعت بیش از 200کیلومتر واژگون می‌شود و به هیچ یک از سرنشینان صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

وی بیان کرد:‌ مؤلفه راه در تلفات و تصادفات نقش به سزایی دارد و در صورتی که راه‌ها اصلاح شود و مسیرهای دو طرفه جدا شود تلفات ناشی از تصادفات به شدت کاهش می‌یابد.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد:‌ در مراکز معاینه فنی نظارتی وجود ندارد و می‌بایست مدیران در این حوزه نظارت بیشتری را داشته باشند؛ اخیرا هم مشاهده شده برخی از مراکز مهر معاینه فنی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و این از اعتبار مراکز کم می‌کند؛ اگر مراکز معاینه فنی به دنبال تبلیغات هستند می‌بایست نظارت دقیقی بر وضعیت خودروها داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایمنی ، خودرو ، کارت ، صلاحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار