مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه وزارت علوم باید پایگاه‌هایی را برای پیشرفت نخبگان‌ در درون فعال کند، گفت: باید محیطی مانند دانشگاه صنعتی شریف که بیشترین خروج مغزها را دارد، در سطح بین المللی برند شناخته شده و تمامی امکانات را برای پیشرفت نخبگان در درون محیا کنند.

"مرتضی کرمی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در واکنش به رفتار نروژ در مقابل دانشجویان ایرانی واخراج آنها به بهانه‌ تحریم‌ علیه ایران، گفت: این حرکت خصمانه یکی از سیاست‌های اسعماری غرب بوده و دشمنان ما همیشه در مقابل پیشرفت‌های دانشجویان‌ در مباحث هسته ای،نانو و علوم نوین می‌ایستند.

وی تصریح کرد: با این کار اعتماد ما نسبت به غرب هر روز کمرنگ‌تر خواهد شد، ایران همیشه حسن‌نیت خود را به جهانیان اعلام کرده است.

مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه آنها آگاهند که جوانان ما بعد از تحصیل به ایران برگشته و علوم خود را منتقل خواهند کرد،اظهار داشت: این حرکت خصمانه یک عمل هماهنگ شده در سطح اتحادیه اروپا بوده و امروز از نروژ شروع شده و شاید به زودی فراگیر شود.

وی افزود: غربی‌ها می‌دانند که جوانان ایرانی دارای استعداد فراوانی در یادگیری علوم هستند لذا با تحریم‌های متفاوت می‌خواهند مانع رشد علمی آنها شوند.

کرمی با بیان اینکه وزارت علوم باید پایگاه‌هایی را برای پیشرفت نخبگان‌ در درون فعال کند، بیان داشت: باید محیطی مانند دانشگاه صنعتی شریف که بیشترین خروج مغزها رادارد، در سطح بین المللی برند شناخته شده و تمامی امکانات را برای پیشرفت نخبگان در درون محیا کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از اساتیدی که در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، از اساتید بسیار قوی در سطح جهانی هستند که این افراد باید حفظ و از آنان حمایت شود.

مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: از وزارت خارجه کشورمان می‌خواهیم هرچه سریعتر پاسخی کوبنده به این حرکت غیر دیپلماتیک داده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نروژ ، دانشجو ، ایرانی ، پیشرفت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار