رییس مرکز امور قر‌آنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی وششمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرائت و ترتیل قرآن نوجوانان زیر شانزده سال کشور از 21 تا 28 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ولی یاراحمدی در نشست خبری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت، ترتیل قرآن نوجوانان عنوان کرد: این دوره از مسابقات به منظور گسترش فرهنگ قرآن کریم، فضاسازی برای گرایش به دوره‌های آموزشی قرآن کریم، فراهم‌سازی فضای با صفا برای نوجوانان در مدح قرآنی مجتمع فرهنگی تفریحی دشت بهشت محمدشهر کرج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این مسابقات ویژه برادران 22 شهریور ماه در رشته‌های حفظ کل، ترتیل، قرائت، اذان که از 31 استان و با 129 نفر برتر در سطح کشور برگزار می‌شود.

یاراحمدی اظهار داشت: افتتاحیه مسابقات شکوفه‌ها در بخش خواهران همزمان با اختتامیه برادران 25 شهریور سال 93 و اختتامیه در بخش خواهران در 28 شهریورماه سال 93 خواهد بود.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات با حضور استاندار استان البرز امام جمعه البرز مقامات کشوری داوران و قاریان و اساتید مجرب قران کریم برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته در سی و هفتمین دوره از مسابقات یک میلیون و 390 نفر شرکت کننده داشتیم و امیدواریم امسال حضور بیشتری نسبت به سال گذشته باشیم.

یار احمدی خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در اداره اوقاف شهر خود و یا به سایت مسابقات قران کریم مراجعه کنند.

گفتنی است، نفرات اول رشته‌های قرائت، حفظ 22 جزء، کل جزء، ترتیل، اذان به ترتیب 2 میلیون و 500 هزار تومان قرائت، 2 میلیون و 500 هزار تومان، 22 جزء، 3 میلیون، کل جزء ، ترتیل 2میلیون تومان و اذان یک میلیون و 200 هزار تومان اهدا خواهد شد و برای نفرات دوم تا پنجم هدایای نفیسی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقات ، قرانی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار