معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: وظیفه ما در معاونت حقوقی قوه قضاییه جمع آوری، شفاف سازی و تنقیح قوانین برای کاهش عناوین مجرمانه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "ذبیح‌الله خدائیان" در مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه که صبح امروز در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد اظهارداشت: وظیفه اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت و ایجاد امنیت است که عنصر اصلی آن قاضی است و ابزار قاضی قانون است.
 
وی ادامه داد: امروز در جامعه با چند مشکل روبه رو هستیم که مهمترین آن پراکندگی قوانین است به طوری که گاهی در یک موضوع خاص با چند قانون روبه رو می‌شویم.
 
معاون حقوقی قوه قضاییه افزود: وظیفه ما در معاونت حقوقی قوه قضاییه جمع آوری قوانین، شفاف‌سازی و تنقیح قوانین است چرا که ما با تعدد عناوین مجرمانه رو به رو هستیم که این به نفع مردم و دستگاه قضا نیست.  
 
خدائیان با اشاره به این که فرهنگ حاکم بر جامعه مجازات گرایی است اظهارداشت: مجازات زمانی باید اعمال شود که اساسی‌ترین ارزش جامعه مورد نقد قرار گرفته باشد و این در حالی است که ما برای هر موضوع جزیی مجازات تعیین می‌کنیم از طرف دیگر باید کیفرزدایی کنیم.
 
معاون حقوقی قوه قضاییه در پایان تصریح کرد: قضایی کردن امور از دیگر معضلات موجود در جامعه است به طوری که گرایش در جامعه به سمتی است که هر گاه مشکلی پیش می‌آید افراد جامعه به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و این امر ما را با حجم عظیم پرونده‌ها رو به رو کرده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تودیع ، معارفه ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار