رئیس موسسات آیت‌الله‌العظمی مرحوم فضل‌الله گفت: نادیده گرفتن مسئله فلسطین موجب می‌شود تا بدخواهان امت اسلام تجربه این رژیم را در گوشه‌ای دیگر از منطقه تکرار کنند و امت اسلام باید با وحدت و یکپارچگی و حمایت از مقاومت به مبادله با دشمن صهیونیستی بپردازد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علامه سید علی عبدالله رئیس موسسات آیت‌الله‌العظمی مرحوم فضل‌الله پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین طی سخنانی با اشاره به نقش و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را از بدو تأسیس انقلاب اسلامی عهده‌دار است و این رویه در فرمایشات امام راحل وجود داشته و اکنون هم توسط مقام معظم رهبری تداوم دارد.  
 
علامه سیدعلی عبدالله با اشاره به دلیلی که بر اصرار پیرامون مسئله فلسطین وجود دارد، اظهار داشت: عده‌ای معتقدند مسئله فلسطین مشکل خود اهالی فلسطین است و جهان عرب و جهان اسلام با چالش‌های بزرگتری روبه رو هستند. این اعتقاد برای کسانی که می‌خواهند تعهد خود را نسبت به فلسطین کم کنند، خوشایند است.
 
رئیس موسسات آیت‌الله فضل‌الله در لبنان با اشاره به اینکه اگر مسئله فلسطین را از اذهان پاک کنیم به اشغالگران مشروعیت بخشیده‌ایم تصریح کرد: نادیده گرفتن مسئله فلسطین باعث می‌شود تا بدخواهان امت اسلام تجربه این رژیم را در گوشه‌ای دیگر از بلاد اسلامی تکرار کنند.  
 
علامه سیدعلی عبدالله اظهار داشت: اصرار بر مسئله فلسطین به این دلیل است که ما طبق آموزه‌های اسلامی نباید ظلم را بپذیریم و ما باید دست یاری خود را به سمت مردم مظلوم فلسطین دراز کنیم.  
 
رئیس موسسات آیت‌الله فضل‌الله در لبنان حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را مایه بسیاری از مشکلات فعلی و آینده به امت اسلام دانست و بیان داشت: رژیم صهیونیستی درصدد آن است تا بر همه کشورهای منطقه یک تسلط نظامی پیدا کند و مانع صدای آزادی‌خواهان منطقه شود.  
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به این دلیل به وجود آمده است تا عامل شرق و غرب در چپاول کشورهای منطقه باشد.
 
علامه سیدعلی عبدالله با بیان اینکه همه مشکلات امت اسلام به دلیل حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است تصریح کرد: به علت وجود رژیم صهیونیستی است که در منطقه فتنه‌ها علم می‌شود و شاهد گرفتاری‌های متعدد هستیم.  
 
وی ادامه داد: ما به مسئله فلسطین اصرار می‌ورزیم چرا که به مقدسات خود ایمان داریم و در قبال مسئله فلسطین احساس مسئولیت می‌کنیم.  
 
علامه سیدعلی عبدالله با اشاره به توانایی امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: ما می‌توانیم که اجازه عملی شدن نیات صهیونیست‌ها را به آنها ندهیم و برای تحقق این امر خطیر مسئولیت ما ریشه‌دار کردن وحدت در میان مسلمانان است.  
 
رئیس موسسات آیت‌الله فضل‌الله در لبنان با اشاره به ضرورت تعمیق پیوندهای فی‌مابین در سطح منطقه و پرهیز از خدشه‌دار کردن چهره مقاومت اظهار داشت: این مقاومت است که عزت را به کشورهای ما بازمی‌گرداند و ما در پرتو مقاومت است که احساس نیرومندی می‌کنیم.  
 
علامه سیدعلی عبدالله با رد هرگونه سازش کاری با دشمن صهیونیستی تأکید کرد: باید تمام توان خود را بسیج کنیم تا تاریخ به عقب بازنگردد و شاهد فتنه‌های مذهبی و فرقه‌ای در جوامع خود نباشیم.  
 
رئیس موسسات آیت‌الله فضل‌الله در لبنان در پایان خاطر نشان کرد: مرحله کنونی یکی از دشوارترین مراحلی است که پیش‌روی امت اسلام قرار دارد و ما در همه سطوح شاهد چالش‌های مختلفی هستیم که می‌توانیم با وحدت و یکپارچگی بر این چالش‌ها غلبه کنیم. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فلسطین ، رژیم ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار