معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام 12 هزار زائر از 14 اردیبهشت به سرزمین وحی گفت : ویزای 40 هزار زائر صادر شده و ویزای 30 نفر دچار مشکل است که در صدد رفع آن هستیم .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ناصر خدرنژاد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه اعزام سفرهای حج تمتع از 14 اردیبهشت ماه آغز شده است افزود : پروازها از جمعه هفته گذشته آغاز شده که همه مدینه قبل هستند و تا 6 مهرماه روند اعزام حجاج به سرزمین وحی ادامه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه 33 درصد حجاج از تهران عازم عربستان می شوند اظهارداشت : زمان پیک پرواز ها روزی 4 پرواز است اما تا امروز 2 تا 3 پرواز در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار پرواز ها از فرودگاه امام (ره ) صورت می گیرد تصریح کرد : اشکالات کوچکی چون کم بودن تعداد صندلی ها وجود دارد اما مشکل حاد و خاصی تا کنون نداشتیم . میانگین تاخیر پرواز ها نیز تا 2 دقیقه بوده است .

وی با بیان اینکه تا کنون ویزای 40 هزار زائر صادر شده است بیان داشت : عربستان سیستم جدیدی در صدور ویزا تنظیم کرده است که کمی روند صدور ویزا را کند کرده بود .با پیگیری های در حال انجام تا نهایتا پس فردا صادر خواهد شد . همچنین ویزای 30 زائر که به دلایل مختلف دچار مشکل شده بود ، با پیگیری های سازمان حج در حال صدور خواهد بود .

اعزام زمینی زائران در روز عرفه به عتبات قطعی نیست

خدرنژاد با اشاره به اینکه به اینکه اعزام به عتبات همچنان به صورت هوایی ادامه دارد، بیان داشت: برای اعزام های مصادف با روز عرفه تلاش میکنیم تا تمهیدات لازم انجام شود. 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ادامه داد: اعزام زمینی زائران در روز عرفه به عتبات قطعی نیست و اگر اجازه حرکت  های زمینی داده شود ، تلاش میکنیم تا ساماندهی از داخل شهرها انجام شود به طوری که در کلیه دفاتر مجوز داده می شود که ثبت نام انجام شود.

خدرنژاد با اشاره به اینکه برخی زائران در دقایق پایانی تصمیم به تشرف به کربلا در روزهای عرفه و اربعین می کنند ، افزود: هماهنگی ها با سفارت عراق صورت خواهد گرفت و حتی اگر ویزا در کنار مرز صادر شود؛ تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا با حجمه زائر در مرز موجه نشویم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: سودجویان وارد بازار شده اند و در حال تبلیغات هستند.توصیه میکنیم زائران به هیچ کس اعتماد نکنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج تمتع ، زائر ، ویزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار