معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: زنان باید بتوانند در هر حوزه‌ای نسبت به تاسیس تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های دانش بنیان و موثر اقدام کنند تا از حقوق اجتماعی و اقتصادی خود بهره‌مند شوند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش تعاون زن و اشتغال که در محل سالن 17 شهریور وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: موضوع تعاونی بانوان مقوله‌ای قابل توجه است که باید بیشتر به ابعاد آن پرداخته شود زیرا زنان بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که باید مورد بهره‌برداری قرارگرفته و در مشاغل مختلف حاضر باشند زیرا در اینصورت است که قادر خواهند بود استعدادهای خود را در جهت مسئولیت‌هایی که در راستای رفاه و پیشرفت خود و کشورشان است به کار گیرند .
 
وی در ادامه به تغییر نقش اجتماعی زنان در جامعه امروز نسبت به گذشته اشاره کرد و افزود: در جامعه کنونی با بالا رفتن سطح دانش و تحصیلات با زنانی مواجهیم که با توانمندی و دانش خود می‌توانندوارد فعالیت‌های اجتماعی شوند که یکی از این ظرفیت‌ها تعاونی است که با ظرفیت‌سازی ، سازمان‌دهی انرژی‌های پراکنده را در کنار هم قرار داده و با ارائه آموزش افراد را توانمند و آشنا به کار و تولید و فعالیت‌های اجتماعی می‌کند.
 
کلانتری در ادامه تصریح کرد: در هر حوزه‌ای زنان باید بتوانند نسبت به تاسیس تعاونی‌ها اقدام کنند و از حقوق اجتماعی و اقتصادی خود بهره‌مندشوند و در این بین تعاونی‌هابا ایجاد اعتمادسازی ظرفیت‌های خرد را در کنار هم قرار می‌دهندو آن را تبدیل به پس اندازهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های موثر در بخش‌های مختلف می‌کنند.
 
معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌های زنان در حال حاضر به تعاونی‌های سرپرست خانوار و صنایع دستی و حداکثر به تعاونی‌های بسته بندی پوشاک و فرش محدود شده که باتوجه به رشد و دانش و مهارت  زنان این ظرفیت میتواند به سمت تعاونی‌های دانش بنیان و موثرتر راه پیدا کند و وارد فعالیت‌های بزرگتر اقتصادی شود.
 
کلانتری افزود: تعاونی‌ها از ظرفیت بزرگ دیگری به نام شبکه تعاونی‌ها برخوردار هستند که از یک تعاونی متعارف در شهر کوچک شروع و به تعهاونی‌های بزرگتر در شهرهای بزرگ و اتحادیه‌های فراگیر و اتاق تعاون می‌رسد و می تواند تعاملات خوبی را در این شبکه در راستای رشد و توسعه تولید و بهره‌وری داشته باشد.
 
معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: باید تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون را به ویژه در حوزه تعاونی‌های زنان به حرکت درآوریم تا این بخش در کشور بتواند با آموزش و توانمندسازی اقدامات بزرگی را در حوزه فعالیت‌های خود انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، وزیر ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار