معاون مهندسی سپاه پاسداران گفت: طرح مجاب گام نخست ایجاد یک حرکت فراگیر، علمی و منطقی است و ادامه مسیر در این راستا مستلزم حفظ و گسترش اراده جمعی و پیگیری مجدانه مسوولین امر و نمایندگان انرژی در سپاه پاسداران است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز همایش مشترک سپاه و وزارت نیرو با موضوع مدیریت انرژی در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.   
 
در این همایش "سردار سیدحسین هوش‌السادات" معاون مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن آرزوی طول عمر و شفای عاجل برای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اصلاح الگوی مصرف گفت: در برنامه پنج ساله توسعه کشور که به تائید مقام معظم رهبری هم رسیده بود، باید مصرف انرژی ۳۰ درصد کاهش می‌یافت که تا به امروز اینطور نشده و مصرف انرژی در حال افزایش است که ما باید برای پیشرفت کشور انرژی را به طور بهره‌مند مصرف کنیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد بدون نفت معنایش این نیست که نتوانیم نفت و گاز بفروشیم بلکه باید اینگونه فرض کنیم که مانند دیگر کشورها مجبور به خرید نفت و گاز بودیم و اقتصاد خود را بدون در نظر گرفتن نفت و گاز بنا کنیم.

معاون مهندسی سپاه افزود: در برنامه پنجم توسعه تصریح شده بود که توسعه‌های زیادی در تمامی حوزه‌ها داشته باشیم، اما به دلیل تحریم‌ها و دیگر مسائل نتوانستیم این توسعه‌ها را شاهد باشیم و از طرف دیگر با وجود اینکه توسعه پروژه‌ها را نداشتیم، اما مصرف انرژی ما بالا رفت و رکورد زدیم.

سردار هوش‌السادات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، به ماموریت‌ها و فلسفه وجودی سپاه اشاره کرد و گفت: همانطور که سپاه در بیشتر حوزه‌ها در کشور پیشرو است، در زمینه نهادینه سازی اصلاح الگوی مصرف نیز باید پیش‌قدم و پیش رو باشیم.

وی با بیان اینکه در این راستا سپاه اجرای طرح مجاب را در دستور کار خود قرار داده گفت: طرح مجاب گام نخست ایجاد یک حرکت فراگیر، علمی و منطقی است و ادامه مسیر در این راستا مستلزم حفظ و گسترش اراده جمعی و پیگیری مجدانه مسوولین امر و نمایندگان انرژی در سپاه پاسداران است که سپاه با تهیه طرح مدیریت جامع انرژی بهره ور (مجاب) به عنوان یک طرح سیستمی و فراگیرمحور گام بلندی را در طراحی سیستم مدیریت انرژی در سازمان خود برداشته است.

معاون مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طرح مجاب 2 بخش از اقدامات را تعیین شده که بخش اول نیازی به هزینه ندارد که برخی از اقدامات از این دست باعث شد تا حدود 20 درصد در ساختمان‌های اداری سپاه کاهش مصرف داشته باشیم که هیچ هزینه‌ای هم در بر نداشت.

سردار هوش سادات بخش دوم اقدامات دیده شده را مستلزم صرف هزینه عنوان کرد و گفت: برخی اقدامات همچون دوجداره سازی پنجره‌ها و عایق سازی دیوارها نیاز به هزینه دارد، اما در آینده نه‌تنها مصرف را کاهش می‌دهد بلکه باعث جبران هزینه‌ها نیز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهینه سازی مصرف انرژی در رده‌های مختلف سپاه پاسداران، امر به معروف و نهی از منکر است که باید به عنوان یک امر مهم در این سازمان به آن پرداخته شود.

گفتنی است در ادامه همایش کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های آب، برق و گاز توسط اساتید مربوطه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار