معاون زمین شناسی جنوب از پیشرفت ٩٠ درصدی اجرای پروژه لرزه نگاری ٣ بعدی میدانهای نفتی لالی و کارون خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ فرخ ناصری‌ کریموند معاون زمین شناسی  گسترشی مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز اظهار کرد:  پروژه لرزه نگاری میدانهای لالی و کارون در گستره یک هزار و ٢٠ کیلومتر مربع در شمال استان خوزستان در  حوزه  عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان  در حال اجراست.

ناصری کریموند  افزود: یکی از برنامه ‌های مهم این شرکت انجام لرزه ‌نگاری ٣ بعدی در میدان هایی است که در اولویت توسعه قرار دارند.

وی درخصوص پیشرفت پروژه های  میدانهای بی‌بی‌حکیمه، کیلورکریم و سیاهمکان  نیز گفت: هم اکنون پروژه لرزه نگاری ٣ بعدی در منطقه ای به وسعت دو هزار و ٢٥ کیلومتر مربع در چهار  استان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در گستره فعالیت  شرکت نفت و گاز گچساران با ٤١ درصد پیشرفت در  دست اجرا قرار دارد که تا خردادماه سال آینده به پایان می رسد.

ناصری کریموند در تعریف: لرزه‌نگاری ٣ بعدی  گفت :برای شناخت دقیق خصوصیات مخزنی اجرا می‌شود و امروزه کاربردهای وسیعی در توصیف مشخصات مخازن دارند و داده‌های آن در زمینه تعیین موقعیتهای حفاری جدید و بهینه به منظور توسعه مخزن و همچنین شبیه سازی مخازن استفاده می شود.

فعالیتهای مطالعاتی و عملیاتی معاونت زمین‌شناسی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در وسعت ٤٠٠ هزار کیلومتر مربع در محدوده جغرافیایی ٦ استان خوزستان، بوشهر، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام گسترش دارد./ش/ن

برچسب ها: لرزه نگاری ، پروژه ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.