معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی دیگر مانند گذشته نمی‌تواند قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد و این رژیم امروز از خانه عنکبوت هم سست‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان صبح امروز در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین طی سخنانی با اشاره به حماسه پرشکوه پیروزی مردم غزه بر دشمن صهیونیستی گفت: نقش مقاومت فلسطین سرنیزه مقاومت در جهان اسلام نسبت به رژیم صهیونیستی است.  
 
وی ادامه داد: مردم غزه در سال‌های اخیر به سه پیروزی دست یافته‌اند که پیروزی آخر آن‌ها یک نقطه عطف در پیروزی‌های مقاومت بشمار می‌رود و باید مدنظر قرار گیرد.  
 
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست صهیونیست‌ها در قانونی نشان دادن تجاوزات خود اظهار داشت: مقاومت فلسطین در نبرد اخیر توطئه صهیونیست‌ها را برای قانونی جلوه دادن تجاوزات و اشغالگری‌هایشان خنثی کرد.  
 
وی ادامه داد: مقاومت اسلامی با این پیروزی نشان داد که می‌تواند به عنوان یک کشور مستقل فلسطینی اعلام موجودیت کند.  
 
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه امروز آزادی سرزمین فلسطین و کوتاه کردن سلطه بیگانگان از منطقه هدف ارزشمندی است که از سوی مقاومت پایه ریزی شده است، تصریح کرد: پیروزی اخیر مقاومت اسلامی فلسطین نشان داد که مسلمانان اگر در فلسطین به پیروزی دست یابند، این پیروزی می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی‌های دیگر امت اسلامی در نقاط مختلف دنیا باشد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نقش غیرقابل انکار جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های مقاومت در سطح منطقه اظهار داشت: وقتی از مقاومت اسلامی صحبت می‌کنیم بدون تردید باید از جمهوری اسلامی ایران یاد کنیم.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به ضرورت احتراز از اختلافات سیاسی در سطح منطقه، گفت: مقاومت‌های اسلامی که در سطح منطقه به وجود آمده است از هم تفکیک ناپذیرند و مسلمانان به خاطر اختلافات سیاسی نباید در جبهه مقاومت شکاف ایجاد کنند و علی رغم وجود سلایق مختلف باید اختلافات را کنار بگذاریم و خود را برای مقابله با دشمن صهیونیستی آماده کنیم.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گریزی هم به مسئله تکفیری‌ها زد و تکفیری‌ها را یک تهدید جدی برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: تکفیری‌ها تلاش می‌کنند تا چهره اسلام را خدشه دار کنند و در برابر جمهوری اسلامی ایران که می‌خواهد با روش‌های صحیح اسلام واقعی و به دور از خشونت را به جهانیان عرضه کند، بایستند.  
 
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که به همه نشان داد که تکفیری‌ها اصلا مسلمان نیستند و نمی‌توانند جنایت‌های خود را به نام اسلام ثبت کنند.  
 
شیخ نعیم قاسم توجیه کنندگان اعمال تکفیری‌ها را دشمنان اسلام دانست و بیان داشت: کسانی که قصد توجیه اقدامات تکفیری‌ها را دارند و یا برای آن‌ها پناه ایجاد می‌کنند، بدون تردید آن‌ها هم دشمنان اسلام هستند و همچنین آنهایی هم که در برابر جنایت تکفیری‌ها سکوت اختیار کرده‌اند، آن‌ها هم در ردیف دشمنان اسلام هستند.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فروپاشی داعش گفت: امروز شاهد فروپاشی داعش هستیم، چرا که همه مسلمانان و همه کسانی که دلشان برای اسلام می‌سوزد، می‌دانند که داعش برای اسلام خطرناک است، بنابراین همه باید از این غده بزرگ اظهار برائت کنیم.  
 
شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به طرح صهیونیست‌ها برای تسلط بر منطقه اظهارداشت: اسرائیل امروز یک دشمن ایدئولوژیک است و ما باید بدانیم که صهیونیست‌ها از ما به هم پیمانان غربی خود تکیه نکرده‌اند و ما باید به خود برگردیم و حافظ اسرار نظامی خود باشیم.  
 
وی ادامه داد: هرگز پیروزی حاصل نمی‌شود، مگر اینکه با تکیه بر پیروزی‌های مقاومت اسلامی به مقابله با توطئه دشمنان بپردازیم.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه هرکس جهاد را ترک کند باطل را برحق ترجیح داده است، اظهار داشت: بدون تردید اگر مقاومت بخواهد شرایط سیاسی را پیش ببرد، به باتلاق می‌افتد، اما اگر با تکیه بر نیروهای جهادی خود به مقابله با صهیونیست‌ها بپردازد، هرچند در یک زمان طولانی پیروزی حاصل می‌شود.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه دشمنان همواره حزب الله لبنان را به تندروی و کارهای دیوانه وار متهم می‌کنند، بیان داشت: نیروهای حزب الله لبنان هیچ‌گاه اسیر القائات دشمنان نشدند و با مقاومت و ایستادگی خود پیروزی‌های بزرگی را کسب کردند.  
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به تلاش حزب الله برای ایجاد جبهه واحد در داخل لبنان گفت: اسرائیل دیگر امروز مانند گذشته نمی‌تواند قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد و امروز رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر شده است.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بازگشت سرزمین‌های اشغالی به سال ۱۹۴۸ که سال آغاز اشغالگری صهیونیست هاست، تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف دستاوردهای فراوانی را کسب کردند.  
 
شیخ نعیم قاسم در ادامه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران اشاره کرد و بیان داشت: تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران برای خارج کردن این کشور از صحنه مقاومت است، اما ما دیدیم که تلاش آن‌ها نتیجه‌ای نداشت و مقاومت آن‌ها را زمین گیر کرد.  
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی هیچ‌گاه تجاوز و زورگویی را تحمل نمی‌کند، گفت: مقاومت برای ما وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالی است.  
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای و با تحکیم کلیه مولفه‌های وحدت به عنوان خواستگاه مقاومت بشمار می‌رود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شیخ ، نعیم ، قاسم ، غزه ، اسرائیل ، مقاومت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار