رسانه‌‌های خارجی با بازتاب آغاز همایش بین المللی علمای اسلام در تهران، گزارش دادند: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد نوار غزه با پیروزی بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر، آرمان فلسطین را زنده کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد نوار غزه با پیروزی بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر، آرمان فلسطین را زنده کرد. 

" رمضان عبدالله شلح" در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در تهران برگزار شد، افزود: پیروزی غزه پیروزی برای همه عربها، مسلمانان و همه آزادگان جهان بود. اسرائیل با همه خودکامگی اش نتوانست غزه را شکست دهد. مقاومت هر بار ثابت می کند شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل تصوری واهی است. 

شلح خاطر نشان کرد: اسرائیل امروز در برابر خطرناکترین دوراهی در طول تاریخ جعلی خود قرار دارد. 

وی افزود: عرب ها، مسلمانان و همه جهان مسئولیت تاریخی در بازسازی نوار غزه دارند. مشارکت نکردن در بازسازی نوار غزه پیروزی برای اسرائیل خواهد بود. 

دبیرکل جهاد اسلامی گفت: ما از همه گروه های فلسطینی می خواهیم به مسئولیت های خود در برابر پیروزی غزه عمل کنند و به ملت خود خیانت نکنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد آزادسازی فلسطین و بیت المقدس باید اولویت اصلی امت اسلامی باشد. 

در همین حال  شیخ "نعیم قاسم" در سخنرانی خود در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در تهران، بر لزوم آزادی کامل سرزمین تاریخی فلسطین تاکید کرد و آن را سرآغاز پیروزی امت اسلامی دانست. 

قاسم افزود: محور مقاومت با مشارکت ایران،سوریه، حزب الله لبنان، مقاومت در فلسطین و عراق متحد و یکپارچه است. مقاومت در برابر اشغالگران بر هر اختلاف سیاسی اولویت دارد. 

وی خاطر نشان کرد: تکفیری‌ها خطری برای اسلام و انسان هستند. حامیان تکفیری‌ها هم دشمن اسلام هستند. همه ما باید برای مقابله با داعش متحد باشیم. 

معاون سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل دشمن ایدئولوژیک ماست. با اسرائیل نمی توان با جنگیدن با مزدورانش در منطقه مقابله کرد. نمی توان در برابر اسرائیل به سازمان های بین المللی امیدوار بود، بلکه مقاومت و جهاد نظامی تنها راه مقابله با این رژیم است. 

شیخ نعیم قاسم افزود: مقاومت سرانجام پیروز خواهد شد و ما عجله‌ای برای پیروزی نداریم، بلکه مسئله مهم آن است که مسیر ما درست باشد. حزب الله معادلات منطقه را تغییر داد. همه توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ناکام ماند. اولویت جهان اسلام آزادی فلسطین و بیت المقدس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار