جیمز جفری گفت : آمریکا در ابتدا در عراق با داعش مقابله می کند و سپس در سوریه به مقابله با حکومت بشار اسد و داعش خواهد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جیمز جفری" معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: بیشتر کشورها آماده حضور در ائتلاف ضد داعش هستند که این مساله شبیه به جنگ 1991 در کویت است. این اقدام خوبی است اما ما باید در پی قطع کمکهای تسلیحاتی و انسانی و تبلیغاتی داعش باشیم. مردم آمریکا باید بدانند که مبارزه با داعش اقدام یکجانبه امریکا نیست بلکه اقدامی جهانی است. 

وی ادامه داد: آمریکا نیروی زمینی به عراق اعزام نمی‌کند بلکه با نیروهای کرد و ارتش عراق همراهی و همکاری خواهد داشت. ما در پی حمایت از متحدان خود هستیم و به آنها تجهیزات و آموزش می دهیم، ضمن اینکه حملات هوایی به داعش ادامه خواهد داشت زیرا تاکنون کارآیی خوبی داشته است. علاوه بر این اگر قرار باشد به سوریه هم وارد شویم چاره ای نداریم جز این که با بشار اسد تعامل داشته باشیم. ما از عراق شناخت خوبی داریم و زمانی که عملیات خود را آغاز کردیم در پی یافتن متحدانی در داخل سوریه هم خواهیم بود. ما با معارضان هماهنگ خواهیم شد تا با بشار اسد و داعش هم زمان بجنگیم.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدری
۱۵:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
بازشیطان بزرگ چه درسردارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
تو خودت داعش را عليه سوريه بوجود اوردي،مردم جهان حيله و افكار حاكمان امريكا را خوب مي شناسند
Iran (Islamic Republic of)
ر الف
۱۵:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
فقط دنبال حمله به کشور سوریه هستند چون هلیرایکلینتون گفته داعش راآمریکا درست کرده اگرهم نمیگفت همهگان میدانند ساخته خود آمریکااست
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
داعش که از خودشونه می ترسن بر علیهش اقدام بکنن چون خیلی چیزا لو می ره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
این آقا بیمار روانی است و خود درگیری دارد . تازه مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ها هم هست ، اول می خواهد با داعش در عراق مبارزه کند و بعد در سوریه با معارضان هماهنگ شود و رژیم بشاراسد را براندازی کند . آخر رژیم مردمی بشار اسد به شما چه ربطی دارد ؟
خدا یا چرا باید این دیوانه ها بر مقدرات یک کشور بزرگ مثل آمریکا حاکم باشند و به جای درست کردن جهان ، آن را نابود کنند و مردم بی چاره خاورمیانه را قتل عام کنند .
آخرین اخبار