قائم مقام جمعیت حامی عدالت اسلامی گفت: غرب با اخراج دانشجویان غیور ایرانی نمی‌تواند مانع گسترش علم کشورمان در جهان شوند و حرکت خصمانه نروژ جنبه‌ای ناشایست، زشت و غیردیپلماتیک داشته است.

"محمدحسین پرکره" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،در واکنش به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه نروژ ،گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی از لحاظ علمی و اقتصادی در مستعمره نوین بسر می‌برند، نروژ برخلاف اینکه نشان می‌دهد دارای استقلال سیاسی و علمی بوده، ولی در باطن یکی از مستعمره‌های سیاسی و علمی آمریکا محسوب می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: حتی نوع ساختمان‌های دانشگاه‌های آن‌ها، سبک و سیاق تدریس در دانشکده‌های نروژ مانند مراکز علمی آمریکا بوده و این نشانگر پوچی این کشور است.

قائم مقام جمعیت حامی عدالت اسلامی با بیان اینکه سالهاست انگلیس و کشورهای غربی از پیشرفت علمی ایران نه فقط در بحث هسته‌ای و فنی، بلکه در مباحث علوم انسانی نیز هراس دارند، اظهار داشت: بحث گستردگی اسلام در دنیا نیز یک نوع حرکت علمی و معنوی بوده و حتی بیداری اسلامی می‌تواند منجر به گسترش علم در دنیا شود.  
 
وی افزود: دشمنان می‌دانند که اگر ایران به علم نوین دست پیدا کند، علاوه بر اینکه آن را در سطح بین‌الملل توسعه می‌دهد، به نحو احسن در کشور خود نیز استفاده خواهد کرد.
 
پرکره با بیان اینکه تفاوت ما با دیگر کشور‌ها در دسترسی به علم این است که ما به نفع بشریت و آن‌ها به نفع منافع اقتصادی_ سیاسی خود علم را از آن خود می‌کنند، تصریح کرد: آن‌ها آگاهند که دانشمندان ما اگر در کشورهای غربی نیز تحصیل کنند، آن علم را فراگرفته و در کشور خود و کشورهای اسلامی توسعه می‌دهند، لذا از این امر هراس دارند.  
 
وی ادامه داد: بنابراین با اخراج دانشجویان غیور ایرانی نمی‌توانند مانع گسترش علم کشورمان در جهان شوند و حرکت خصمانه نروژ جنبه‌ای ناشایست، زشت و غیر دیپلماتیک داشته است.  
 
مشاور عالی سابق رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه کشور نروژ و دشمنان نظام ما بدانند که در خواب باطلی فرو رفته‌اند و چهره خود را در صحنه بین‌الملل خدشه‌دار کرده‌اند، گفت: ۳۰ سال است که در تمامی مسائل اعم از موشک‌ها، دفاعی، هسته‌ای، نانو و... تحریم شده‌ایم، اما این منجر نشده که از صحنه علمی از دنیا عقب بمانیم و همانطور که می‌دانیم ایران در گذشته مقر علمی دنیا در اسلام بوده است.  
 
وی بیان داشت: از وزارت خارجه کشورمان می‌خواهیم که خواستار پاسخ این حرکت ناشایست غیردیپلماتیک از مجامع بین‌المللی باشند و ایران همیشه تعامل خوبی را در عرصه بین‌الملل با همگان داشته است.  
 
پرکره با بیان اینکه از دانشگاه آزاد هم بخاطر حمایت از دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های نروژ تشکر می‌کنیم، ادامه داد: این دانشگاه به دانشجویان ایرانی که اسیر بازی‌های سیاسی در جهان شده‌اند، این نوید را داده که می‌توانند به کشور خود بازگشته و مراحل تحقیقاتی و تحصیلاتی خود را ادامه دهند.  
 
وی در پایان با بیان اینکه سالهاست آمریکا تمام قوانین را نقض کرده است، خاطرنشان کرد: در حقوق بین‌الملل چیزی به نام تحریم علمی و دارو نداریم، چرا که این خلاف حقوق بشریت بوده و خرسندیم که جوانان غیورمان با تمامی شرایط توانستند قله‌های علمی جهان را از آن خود کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار