الوطن سعودی:

ایران به اجلاس ائتلاف ضد داعش در عربستان دعوت نشده است

روزنامه الوطن سعودی در مطلبی نوشت که ایران به اجلاس ائتلاف ضد داعش ، که 11 سپتامبر در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد، دعوت نشده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه سعودی الوطن به نقل از منابعی  نوشت: تهران برای حضور در این اجلاس دعوت نشده است.

این اجلاس روز پنجشنبه همزمان با سیزدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر در شهر جده برگزار خواهد شد.

این روزنامه عربستانی افزود:‌ در این ائتلاف عربی - غربی در سطح وزیران خارجه راههای لازم برای متوقف کردن گسترش گروه داعش در عراق و سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش حضور وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری به همراه آمریکا و لبنان و اردن و تعداد دیگری از وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا  قطعی شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: گروه داعش و چگونگی رهایی از آن محور اجلاس جده است و تدوین راهبردی واحد برای مبارزه با تروریسم به طورکلی و به طور خاص این گروه تروریستی صورت خواهد گرفت.

الوطن نوشت:این اجلاسس در پی ان برگزار خواهد شد  که "باراک اوباما "رئیس جمهوری آمریکا فردا طرح اقدام کشورش علیه داعش را آشکار خواهد کرد.

دعوت عربستان برای برگزاری این اجلاس درحالی است که دولت این کشور به طور علنی حمایت خود از گروههای مسلح در سوریه  ابراز داشته است. همچنین دولت این کشور به طور علنی از این گروه‌ها حمایت سیاسی، مالی، نظامی و رسانه‌ای کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۱:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
چه توقعات زیادی دارید!!!
داعش به ایران ربطی نداره!!!
آنها خودشون داعش را ایجاد کردند ، حمایت مالی و تسلیحاتی واطلاعاتی ونظامی وسیاسی وتبلیغاتی و رسانه ای کردند واز همه مهمتر سازماندهی کردند که کجا وچگونه و با چه کسانی بجنگند!! الان تاریخ مصرف این گروه تمام شده است وباید بدنبال ایجاد یک گروه تروریستی جدید برای کشت وکشتار و آواره کردن مسلمانها باشند که فقط از نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کنند .
برای همین می گویم به ایران ربطی نداره!!!
آخرین اخبار