رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به کاهش پنج درصدی در تصادفات فوتی و 13 درصدی در تصادفات جرحی در دور دوم اجرای طرح تابستانی، بستن کمربند ایمنی را عاملی مهم در کاهش این آمارها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سرهنگ عباس فرمانی در جمع خبرنگاران در ارومیه با اشاره به تداوم اجرای طرح تابستانی در جاده‌های آذربایجان غربی، اظهار داشت: این طرح از هشتم مرداد ماه امسال در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی آغاز شده و تا دوم مهر ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح 69 روزه، با اشاره به افزایش تعداد سفرها در طول ایام تابستان در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در آمده است.

فرمانی با اشاره به نقش بستن کمربند ایمنی در کاهش آسیب‌ها و جراحات در تصادفات جاده‌ای، بر لزوم فرهنگ‌سازی در بکارگیری کمربند ایمنی تأکید کرد و افزود: عدم بستن کمربند در مسافرت‌های بین شهری عاملی مهم در افزایش مرگ و میرهای جاده‌ای و مصدومیت‌های سرنشینان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات مختلف انجام گرفته در راستای فرهنگ‌سازی در بکارگیری کمربند ایمنی در سفرهای بین شهری، از کاهش پنج درصدی تصادفات فوتی در مرحله دوم از طرح تابستانی جاده‌ای در استان خبر داد و افزود: در مرحله دوم از این طرح 19 مورد تصادفات فوتی در جاده‌های استان اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به آمار تصادفات جرحی در نوبت دوم اجرای طرح تابستانی در جاده‌های مواصلاتی استان، گفت: در این مدت 181 فقره تصادفات جرحی در استان اتفاق افتاده که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

فرمانی ضمن تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی برای شهروندان و هم‌استانی‌ها، گفت: با رعایت مواردی ساده می‌توان میزان خسارت‌های ناشی از سوانح جاده‌ای را به میزان زیادی کاهش داد.

برچسب ها: کمربند ، پلیس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.