در حالیکه قرار است اوباما و سران کنگره برای رایزنی درباره تسلیح معارضان سوری دیدار کنند،‌ کاخ سفيد بار دیگر بر حمایت‌های خود از معارضان تا سرنگونی دولت اسد، تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با سفر "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا به منطقه در روز سه‌شنبه، نشستی در کاخ سفید با حضور سران کنگره و باراک اوباما انجام می‌شود.

در این نشست نمایندگان کنگره درباره 500 میلیون دلار که آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد به معارضان سوریه کمک می‌کند، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین آنها به بحث درباره این موضوع خواهند پرداخت که آیا دولت آمریکا به ممنوعیت ارسال محموله‌های سلاح‌های سنگین، از جمله موشک‌های زمین به هوا برای معارضان سوریه خاتمه خواهد داد یا خیر.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید گفت:آمریکا می خواهد از کسانی در سوریه حمایت کند که بدنبال تشکیل دولت هستند.

جاش ارنست گفت: آمریکا حامی مخالفان سوریه در تلاش آنها برای در دست گرفتن دولتی جدید است . ما به حمایت از مخالفان سوری در این زمینه ادامه می دهیم.آمریکا بیش از یک سال است به حمایت از مخالفان ادامه می دهد. مطلب دوم این است دولت آمریکا نمی خواهد به هر کسی که می گوید در حال مبارزه با بشار اسد است،کمک کند. ما لازم است بفهمیم به چه کسی باید تسلیحات بدهیم.بنابراین این پرسش مطرح است چه کسی شامل مخالفان سوری می شود و چه عناصری تمایل به تشکیل دولت دارندو کدامیک از مخالفان دولت از افراطی‌ها هستند که می خواهند از خلا قدرت به وجود آمده استفاده کنند تا دیدگاه خود برای تشکیل خلافت اسلامی در این منطقه را پیش برند.بنابراین دولت آمریکا می خواهد اطمینان یابد کمک های ما به دست کسانی می رسد که به دنبال تشکیل دولت هستند.

جاش ارنست گفت:اوضاع سال گذشته با اوضاع امسال متفاوت است. رئیس جمهور آمریکا معتقد است به عنوان فرمانده کل آمریکا  همه اختیارات لازم را برای صدور دستور نظامی برای حفاظت از شهروندان امریکایی دارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت:دیپلماسی ما حمایت از عراقی ها در تشکیل دولت است.

جاش ارنست درباره احتمال گسترش عملیات نظامی آمریکا علیه داعش گفت: داعش تهدیدی مستقیم علیه پرسنل آمریکا در عراق است. تلاش های زیادی برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق در حال انجام شدن است.

وی گفت:سطح رایزنی این دولت با کنگره تمایل واقعی ما را برای گفتگو با اعضای کنگره درباره سیاست عراق و سوریه و همچنین مبارزه با داعش نشان می دهد.این گفتگوها ادامه خواهد یافت. استفاده از نیروها برای حفاظت از شهروندان آمریکایی از اختیارات رئیس جمهور است.

وی گفت: وظیفه زیر نظر گرفتن جنگجویان خارجی متعلق به جامعه اطلاعاتی است و صحبت درباره جزییات آن دشوار است.ما با متحدان در منطقه و متحدان در غرب در این زمینه همکاری می کنیم. همانطور که هفته گذشته گفتیم تعداد زیادی از جنگجویان خارجی از غرب اروپا به منطقه رفتند.بنابراین کشورهای غربی به نسبت آمریکا با تهدید بیشتری روبرو هستند.ما با متحدان در مقابله با این تهدید متحد هستیم.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار