صفوی با بیان اینکه تولید داخل 40 درصد نیاز کشور به تجهیزات پزشکی را تامین می‌کند، گفت: تجهیزات قلبی در صدر تجهیزات وارداتی از لحاظ ارزبری قرار دارند.

سیدحسین صفوی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های اداره تجهیزات پزشکی که در حال حاضر در حال پیگیری آن است فهرست تجهیزات الویت‌دار برای تولید بر اساس شاخص‌های مختلف مثل استراتژیک ارزبری کالا است تا سرمایه‌گذاران علاقه‌مند بر اساس این لیست که یک رراهنما برای آنها محسوب می‌شود اقدام به فعالیت در این حوزه کنند.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد نیاز کشور به تجهیزات پزشکی از طریق تولید داخل برطرف می‌شود افزود: در برخی از حوزه‌ها مثل سرنگ‌های تزریق کاملا خودکفا هستیم اما در خصوص برخی از تجهیزات 100 درصد نیازمان را از طریق واردات تامین می‌کنیم.

صفوی اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ ارزبری تجهیزات، قلبی و عروقی و از لحاظ تعداد تجهزات ارتوپدی بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در سه سال گذشته 850 میلیون دلار ارزبری برای واردات تجهیزات پزشکی داریم که 20 درصد این مبلغ مربوط به تجهیزات قلبی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار