"ورلد تريبيون"؛

جاسوسی آمريکا به نفع شرکت های آمریکایی

آمریکا به جاسوسی اقتصادی و سایبری می پردازد تا شرکت های آمریکایی بتوانند بر رقبای خود پیروز شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  پایگاه اینترنتی " ورلد بولتن " نوشت : گزارش سری که جیمز کلاپر مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا سال 2009 منتشر کرد نشان می دهد جاسوسی آمریکا در فعالیت های اقتصادی به نفع شرکت های بزرگ آمریکایی انجام شده است.
 بررسی جامعه اطلاعاتی که ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا ارائه داد، به پیش بینی چالش های بالقوه ای می پردازد که امکان دارد آمریکا در سال 2025 از جانب چین، روسیه، هند و ایران با آنها روبرو شود . در این گزارش همچنین طرح هایی در مورد چگونگی برخورد آمریکا با این چالش ها ارائه شده است.
برخی از این شرایط بالقوه ، شرایطی هستند که آمریکا اگر با آنها روبرو شود ، موقعیت رهبری خود را در صنایع انرژی، فناوری نانو، پزشکی و فناوری اطلاعات در جهان از دست می دهد .
گلن گرینوالد در پایگاه اینترنتی " اینترسپت " نوشت : به منظور غلبه بر این چالش ها، این گزارش « تلاشی چند مرحله ای و نظام مند را برای جمع آوری منبع باز و مالکیت اطلاعات از طریق روش های آشکار و نفوذ مخفی ( از طریق شیوه های فیزیکی و سایبری ) و ضد اطلاعات ، توصیه می کند.
دولت آمریکا بارها تاکید کرده است به جاسوسی اقتصادی و صنعتی نمی پردازد و نفوذ چین را به گوگل، نورتل و دیگر شرکت های مستقر در آمریکا محکوم کرده است.
با این حال، مشخص شده است  آژانس نظارت ملی آمریکا » به جاسوسی از پتروبراس غول نفتی برزیل، نشست های اقتصادی سران، سیستم های کارت اعتباری بین المللی و بانکی ، کمیسر ضد تراست اتحادیه اروپا که درباره گوگل بررسی می کرد، مایکروسافت، اینتل، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پرداخته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار