یک مشاور خانواده گفت:اگر نیازهای زن و مرد برآورده نشود هویت جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

عیوض زاده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یک سری نیازها در انسان‌ها مشترک هستند مانند نیازهای انسانی، احترام،محبت، صمیمیت، احساس ارزشمندی، مراقبت، حمایت که هدف از ازدواج هماهنگی بین دو جنس است که در یکی این نیازها پر رنگ تر و در جنس دیگر کم رنگ تر می باشد.
 
وی گفت: زن‌ها از بابت حمایت یا صمیمیت که باید دریافت کنند یا حالت نزدیکی و روابط حساس‌ترند و در کل به روابط بیشتر از مردان اهمیت می دهند برای مثال مرد به خود کفایی مردانه ، مدیریت زندگی اهمیت بیشتر می دهد و از شریک زندگیش توقع احترام بیشتر دارد اما زنان به رابطه خوب و صمیمیت بسیار اهمیت داده تا جایی که شاید یک خانمی در اداره خانواده بسیار توانمند است اما با سیاست زنانه این توانمندی را به همسرش نسبت می دهد.
 
وی افزود: اگر نیازهای زن و مرد برآورده نشود هویت جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد و از تمثیلی از شهید مطهری کمک گرفت که زن مانند کوه و مرد مانند ابر می باشد و فرزندان همچون گل و گیاه، که وقتی ابر به کوه ها می بارد کوها می‌توانند گل و گیاه را پرورش دهند.
 
عیوض زاده در ادامه خاطر نشان کرد: زندگی مشترک مسئولیت پذیری بیشتر و قبول نوعی محدودیت‌هاست و نیازمند حمایت و توجه از طرفین می باشد البته انسان‌ها نباید فکر کنند که دیگران مسئول حل نیازهای آنان هستند و باید در عین حال هویت فردی داشته باشند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نیاز ، همسران ، زندگی ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار