قزوین/

نخستین کارگاه آموزشی احیای باغات ذغال اخته در قزوین برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی اصلاح و احیای باغات ذغال اخته در روستای هیر الموت غربی شهرستان قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نخستین کارگاه آموزشی اصلاح و احیای باغات ذغال اخته در روستای هیر الموت غربی شهرستان قزوین برگزار شد.

در این کارگاه در خصوص احداث و مراحل داشت باغ، مدیریت کف باغ، آبیاری، تغذیه، هرس، آفات و بیماری‌ها و همچنین روش‌های پیشگیری از سرمازدگی در باغات این محصول مطالبی ارائه شد.

این کارگاه آموزشی با حضور 36 نفر از اهالی روستای هیر برگزار شد.

استان قزوین نخستین استان تولید کننده در کشور در محصول زغال اخته است که منطقه الموت در این استان تولیدکننده بزرگ محصول ذغال اخته می‌باشد.

گردهمایی مصرف آب کشاورزی، چالش‌ها و راه‌کارها در شهرستان البرز برگزار شد

در این گردهمایی در خصوص وضعیت فعلی مصرف آب در بخش کشاورزی، مسائل، مشکلات و چالش‌های موجود مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین راه‌کارها و تکنیک‌های قابل دسترس و کم هزینه برای افزایش راندمان آبیاری و عبور از بحران کم آبی مطالبی ارائه شد.

همچنین قوانین معطل اجرایی و لزوم شناخت و اجرای درست قوانین به منظور هماهنگی و تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های عمرانی ـ کشاورزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران و ترویج روش‌های بهبود شرایط کنونی نیز از دیگر مباحث بیان شده در این گردهمایی بود.

گفتنی است؛ در این گردهمایی کورش حاتم سروری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز بر لزوم همکاری و هماهنگی بین همه نهادها و ادارات مرتبط با بحث آب با جهاد کشاورزی در کنترل مصرف آب کشاورزی و همچنین بر همیاری تشکل‌های مردم نهاد در ساماندهی مسئله تأکید کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، ذغال اخته ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.